Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Meddelanden - jerry

#1
Shopping / SV: Senaste köp
23 juni 2026 kl. 23:46:43
World in flames collectors edition de luxe 2024
#2
Tack för svar
Ja jag tror dom har gett upp "super de luxe" får nog leta efter delar ....
#3
Är det någon som har ett ex till salu
Allra helst i nyskick ....
Hittar det inte på nätet, i Europa i alla fall .....
#4
Boxen / Bengtskär
9 juni 2026 kl. 23:37:38
Var i Finland i helgen o besökte bengtskärs fyr.
Brorsdottern till Fred Luther (som försvarade fyren) var med på resan. Sen besökte vi bunkerlinjen som finnarna byggde för att spärra av Hangö (som de måst släppa till Sovjet 1940)

 
IMG_6181.jpeg
#5
ASL beyond valor
ASL Red Barricades
ASL Red Factories
#6
det där poltava, lockar.......
hade övervägt lincon bara för det spelet (1991 var förra gången) men det sk.t sig. :x
#7
Historiska spel / SV: GNWB: Holowczyn 1708
12 maj 2026 kl. 14:43:33
Förbannat intressant, tack för din möda Roger.
Förbannat II, att det är rökt med fritiden den kommande helgen.........
#8
Shopping / SV: Noterat på Tradera
12 maj 2026 kl. 14:39:35
Tack för tipset, har budat.....
#9
Twilight in the East
Silver bayonet
#10
Boxen / SV: Micro eller miniatyrer
5 maj 2026 kl. 19:20:33
Citat från: Nisse skrivet  4 maj 2026 kl. 19:32:03Var i landet finns du Jerry?  Jag är medlem i en liten obskyr förening som har en källarlokal i södra Stockholm där det spelas figurspel med liv och lust. Det är aktivitet några kvällar i veckan. Det finns mängder av terräng i olika skalor. Det finns gott om spelare som alla har alldeles för många figurer och arméer.

Har ju dessvärre 50 mil + till huvudstaden (Blekinge Bräkne hoby)
Annars lät det ju helt förträffligt

Skall hålla ögonen på alla konvent framöver
Lincoln med sitt jutland lockar lite, men den helgen är rökt

Var med om ett sanslöst HARPOON-äventyr för en hel massa år sedan minns dock inte om det var lincon eller gothcon.
Arrangörerna hade satt ihop bord o ritat konturerna av falllandsöarna med krita på borden 💪
#11
Boxen / SV: Micro eller miniatyrer
4 maj 2026 kl. 09:08:52
Citat från: Skald skrivet  4 maj 2026 kl. 00:09:44Har armeér (och projekt) för en massa eror och teatrar i de flesta skalor från ~1mm till 28mm även om det sistnämda har bromsats till den milda grad att jag bara tillåter mig lite fantasyfigurer där.
Senast idag plockade jag lite med mina 2mm nappe-element och spelade DBMM i 15mm. Dessutom så drog det igång ett nytt bibliskt projekt i 3mm lite hastigt och lustigt på kvällen.  :up:


Så det finns allt ute i stugorna, däremot är det ju en enormt nischad del av en tämligen nischad hobby. Är väldigt glad över att ha den spelgrupp jag har runt mig i Östergötland som har intresse för samma sorts stolleprov som mig själv.

Edit: Vi spelar dock rena "figurspel" snarare än "brädspel" med figurerna. Idag 2x2 Napoleonics respektive DBMM.

underbart, har ni nån långhelg inplanerad, eller ni kör när andan faller på ??
Har ju 30 mil till Lkpg
#12
Boxen / SV: Micro eller miniatyrer
3 maj 2026 kl. 20:08:05
Citat från: Scipio skrivet  3 maj 2026 kl. 18:23:24
Citat från: jerry skrivet  3 maj 2026 kl. 00:16:51
Citat från: Scipio skrivet  2 maj 2026 kl. 20:22:10Jodå, GHQ-tyskar och amerikanen, sen-kriget.
Har inte hänt så mycket med dom på senare tid men ambitionen finns.

https://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,5027.msg73888.html#msg73888

Sådärja ......!!!
Hur ... typ.... Spelar ni
Nån timme i veckan eller kör ni nån heldag/helg ....?? :P
Det har varit väldigt lite figurspelande dom senaste åren tyvärr, snarast en årligt företelse numera.   :lol:

I see.......
Ja här nere har vi nog inte kört miniatyrer, de senaste 25 åren
#13
Boxen / SV: Micro eller miniatyrer
3 maj 2026 kl. 14:28:59
Citat från: Rydfalk skrivet  3 maj 2026 kl. 13:45:14Det drar ihop sig till LinCon . I Krigsspelsrummet Figg dyker det upp figurspel, främst Team Yankee och Pike and Shotte, men även en massa annat.

Det där med pension låter lite aktuellt det också... Vi får väl se om mina arméer som varken marscherat eller målats på några år ska få lite råg i ryggen och rosor på kinderna från sommaren och framåt.

Mitt målande inskränker sig till att kvantmekaniken alla brickor i alla spel
Effekten är faktiskt riktigt trevlig.
Trodde inte det skulle ha sån inverkan men det blir riktigt najs.
 
Man ser, typ, alla informationsbrister tydligt, så i en stack med röda sovjeter, syns en vit disruptbricka förträffligt, om vi snackar third World war exempelvis
#14
Boxen / SV: Micro eller miniatyrer
3 maj 2026 kl. 00:16:51
Citat från: Scipio skrivet  2 maj 2026 kl. 20:22:10Jodå, GHQ-tyskar och amerikanen, sen-kriget.
Har inte hänt så mycket med dom på senare tid men ambitionen finns.

https://www.krigsspel.se/forum/index.php/topic,5027.msg73888.html#msg73888

Sådärja ......!!!
Hur ... typ.... Spelar ni
Nån timme i veckan eller kör ni nån heldag/helg ....?? :P
#15
Boxen / Micro eller miniatyrer
2 maj 2026 kl. 19:49:36
Hej
Börjar med stormsteg närma mig pensionen och med den lite mer egentid

Så nu undrar jag om det är något gäng i vårt land som regelbundet (ja eller oregelbundet), kanske nån långhelg, kör krigsspel med Micro-tanks, eller typ Napoleon-slag med figurer, eller varför inte lite harpoon med flyg o fartyg

Det är årtionden sedan man fick spela något sånt.

Så jag skulle vara mycket intresserad om det finns något gäng som sysslar med denna typ av spel.