Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2007 - arrangemang

Startat av Mattias Rönnblom, 1 maj 2007 kl. 19:24:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mattias Rönnblom

Friendly Fire 2007 börjar så smått närma sig, och vi vill gärna ha in förslag på arrangemang och arrangörer. Vad vill folk spela, och finns det några frivilliga att hålla i dessa spel?

Att vara arrangör är inte mer komplicerat än att man har tillgång till spelet, kan reglerna och är villig att förklara dem. Helst ska man formulera en kort beskrivning, t ex i stil med den för förra årets Fire in the Sky-arrangemang:
http://www.friendlyfire.se/2006/game/show/11
Om man inte vill det så försöker jag skriva ihop något efter bästa förmåga.

Det går förstås bra med små arrangemang där arrangören själv deltar i spelet, i stil med ett spel som sväljer 3-4 deltagare (inklusive arrangören).

BigPapaBear

Två arrangemang mailade till dig, Mattias.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Jag har ingen aning om vad jag skulle vilja spela... kanske någon har ett bra förslag? Vad sägs om en PoG turnering?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

Förra året så fanns ett TCS arrangemang där jag tror det bara var jag och någon till anmäld. Jag hoppas iaf att det upprepas i år och att antalet intresserade blir mer.

Någon monster (OCS kanske?) skulle man ju inte heller tacka nej till
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Profit

Folk som känner för ett EuroFront?

sfclinken

Citat från: "Vvornth"Någon monster (OCS kanske?) skulle man ju inte heller tacka nej till

Hoppas kunna boka in FF för första gången. Skulle gärna spela OCS..
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Kristian

OCS
Vet ännu inte hur mitt schema ser ut men om jag inte går jour så åker jag nog till FF.

Är isåfalll mycket intresserad av att delta i något OCS projekt. Östfronten känns mest lockande nu när Case Blue är på gång.
GB2 är mycket kul men lite stort för en helg,  väntar hellre på the real thing än kör Eatg nu.

Då återstår Hubes Pocket :up:

sfclinken

Citat från: "Kristian"Då återstår Hubes Pocket :up:

Låter bra  8)  Men vi lär ju hinna med DAK2 också innan  :up: ...Som upp värmning.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Elias Nordling

Eventuellt kommer jag att ha med mig en kompis från Holland. Vi brukar spela TCS eller OCS. Kan nog tänkas att vi är öppna för fler spelare. Vet mer när jag träffat honom nästnästa vecka i Tyskland.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mattias Rönnblom

Det finns lite mindre (men fortfarande enorma) scenarion till GB II. Vi spelade Operation Mars-scenariot för ett tag sedan. Lite stort för en helg, kanske, men fortfarande roligt. Lagom för 4-5 spelare.

A F

Citat från: "Mattias Rönnblom"Vi spelade Operation Mars-scenariot för ett tag sedan.

Det som innefattar hela kartan?

Mattias Rönnblom

Nej, det "lilla" scenariot, som använder karta A och B.

Eller snarare; det som först säger sig använda endast karta A och B, och sen i setup-instruktionerna inkluderar enheter (inkl en rysk pansarkår) på karta E, om jag inte minns fel.

A F

Citat från: "Mattias Rönnblom"Nej, det "lilla" scenariot, som använder karta A och B.

Eller snarare; det som först säger sig använda endast karta A och B, och sen i setup-instruktionerna inkluderar enheter (inkl en rysk pansarkår) på karta E, om jag inte minns fel.

Var det skoj? Är nyfiken på hela siituationen.

BigPapaBear

Man blir onekligen lite kär av allt OCS-prat, men hinner man verkligen klart något vettigt scenario på så kort tid? Eller är det inte det viktiga?

Korea har iof sig helglånga scenarion...
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "BigPapaBear"Man blir onekligen lite kär av allt OCS-prat, men hinner man verkligen klart något vettigt scenario på så kort tid?

Så fort jag fördrivit P-O från Burma så är det din tur. Operation Mars?