Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

OCS Case Blue

Startat av sfclinken, 11 oktober 2006 kl. 15:27:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Stansade saker i kartong med lack, extra lack och lite extra lack kostar jävligt mycket pengar.
Gör det i fyrfärg och pengarna susar iväg. Det är därför det tar sån tid tror jag, mest för att speltillverkarna kanske inte har allt för mycket pengar budgeterade heller...

Andreas Lundin

Är det någon som har koll på om man i och med utgivningen av Case Blue gör Enemy at the Gates obsolet?

Hur ligger det till med utgivningsdatum? Någon som vet? Jag har försökt att skaffa informationen på Consimworld, men strukturen på forumet där måste vara gjord av samma man som uppfann ASL-reglerna... Lite djungelbok över det hela...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Citat från: "Andreas Lundin"Är det någon som har koll på om man i och med utgivningen av Case Blue gör Enemy at the Gates obsolet?
Japp!
CiteraHur ligger det till med utgivningsdatum? Någon som vet? Jag har försökt att skaffa informationen på Consimworld, men strukturen på forumet där måste vara gjord av samma man som uppfann ASL-reglerna... Lite djungelbok över det hela...
Dean's prooftryck börjar komma tillbaka från tryckeriet... tidigast september är min gissning.

Ang. CSW, ja var man inte med från starten så ligger man naturligtvis lite i bakvattnet...  8) Det är surt att gå igenom 19439 tidigare meddelanden...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

CiteraJapp!

Det vill säga, om jag har ett tillfälle att köpa EatG för ett rimligt pris, så skall jag låta bli, eftersom kartor och counters från EatG ingår i Case Blue?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Preview... på CSW
-- Napoleon Bonaparte

tinG

-- Napoleon Bonaparte

magnus lindström

Kartan passar då med namnet. Oj det var bordet;)

BigPapaBear

Hur många av de som beställt detta, the mother of all monsters, kommer att ha plats att spela det? Kampanjen, el grande, alltså.

Inte ens monsterträskivorna i vår eminenta Stockholmslokal kommer ju att kunna husera tio kartor. (Vilket man ju enkelt löser genom att köpa större skivor, men hur får man in dem genom dörren?)

Vill inte hälla sand i någons baccardi, undrar mest hur folk har tänkt lösa det. Kreativa lösningar är alltid spännande att ta del av.  :D

OCS är vackert!
En mycket bitter liten man.

Vvornth

Citat från: "BigPapaBear"Hur många av de som beställt detta, the mother of all monsters, kommer att ha plats att spela det? Kampanjen, el grande, alltså.

Nu förstår jag inte... ska man spela... de spel man köper någon gång?

Konstiga människa.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"Nu förstår jag inte... ska man spela... de spel man köper någon gång?

Konstiga människa.

Självklart inte!  :D

Jag var mest ute efter att höra spännande fantasier, i stil med "vi välter ned väggen och spelar på den", vi spärrar av gatan" etc.  :up:
En mycket bitter liten man.

silversixx

Citat från: "BigPapaBear"Hur många av de som beställt detta, the mother of all monsters, kommer att ha plats att spela det? Kampanjen, el grande, alltså.

Inte ens monsterträskivorna i vår eminenta Stockholmslokal kommer ju att kunna husera tio kartor. (Vilket man ju enkelt löser genom att köpa större skivor, men hur får man in dem genom dörren?)

Vill inte hälla sand i någons baccardi, undrar mest hur folk har tänkt lösa det. Kreativa lösningar är alltid spännande att ta del av.  :D

OCS är vackert!
Sveriges framsida har alltid industrilokaler som man kan hyra för en billig peng...

BernadotteOnline

Citat från: "silversixx"

OCS är vackert!
Sveriges framsida har alltid industrilokaler som man kan hyra för en billig peng...

Sveriges framtida framsida har INGA lokaler att hyra.....Trist!

BernadotteOnline

Har någon fått spelet ännu?

I USA eller i Sverige?

Andreas Lundin

Mitt kort är inte draget ännu...  :(

A F

Jag...

:P  :P