Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Transport Stockholm - Friendly Fire 2007 t&r

Startat av BigPapaBear, 20 juli 2007 kl. 14:14:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

I egenskap av tre(små)barnsförälder vet jag att det gäller att vara ute i tid - med allt.

Vilka från Stockholm ska ned (inklusive ev. bekanta som inte hänger på forumet)? Hur tar ni er dit? Det känns ju dumt att åka varsin bil...

Undertecknad ska givetvis dit. Håller på att kolla upp hur många bekanta utanför forumet (de ökända torsdagsjuniorerna) som ska med...

Det vore kul att åka stridsvagn ner. Eller kanske en gammal Fieseler Storch...  :D

En mycket bitter liten man.

A F

Ska givetvis ner. I egen bil. Jag, Elias & några Göran Greider-pappfigurer.

bambaladam

Jag och Andreas Johnson ska ner från Stockholm. Ingen av oss kan köra, ingen av oss har bil. Men vi kan pynta soppa och lova att uppföra oss i baksätet iaf. :ultra:

Om nån har plats alltså.

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"Om nån har plats alltså.

Det är därför tråden finns. Vi ska nog hitta någon form av lösning.

BigPapaBear

Bitterhet, ångest och vemod!

Jag kommer att vara tvungen att åka hem redan på söndag morgon från Friendly Fire. Direkta order från staben...  :cry:  Å andra sidan tänker jag ha extra skoj när jag väl är där.

Som det ser ut just nu finns det lite plats över i min bil, men eventuella medresenärer bör ha i åtanke att Pzkpfw Volvo rullar hem tidigare än planerat.

Detta kommer dock inte att påverka några av mina arrangemang.

bambaladam

Hur mycket plats? Får du in två pers?

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"Hur mycket plats? Får du in två pers?

Jo, i så fall blir vi fyra om verkligheten är som den verkar. Undertecknad, P-O å ni två. Hörs om detaljer.

Hur tidigt kan ni åka? Ju tidigare desto bättre, avskyr fredagsköer söderut. Frågan gäller även P-O.

P-O Jönsson

Vid tretiden?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

bambaladam

tre-fyratiden funkar för mig (då hinner man ju faktiskt handla plexi också...) :D

Andreas? (den andra av "vi två")

Andreas Johnson

Funderar på att ta ut en semesterdag, ta sovmorgon och "toppa formen" inför helgen. Kan åka tidigt med andra ord....
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

BigPapaBear

Då siktar vi officiellt på tretiden.

bambaladam

tretiden fredag stormar emot oss

en liten detalj jag undrar över: var möter vi upp?

/Jan

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"tretiden fredag stormar emot oss

en liten detalj jag undrar över: var möter vi upp?

/Jan

GROV UPPDATERING!!! Jag kommer INTE, repeterar: INTE, att behöva åka hem tidigare på söndagen. Alla som åker med mig ner kan alltså åka med upp igen (om de törs).

MÖTESPLATS:
P-O kommer att åka med Fager, så vi blir fyra pers inkl. mig i en Pzkpfw Volvo - rymligt och fint. Den gör dessutom Mach 1,2.
Danne Patocka (Daniel*U2*) kommer att hämtas från jobbet vid Karolinska (för att vi ska komma iväg i tid).

Min bilfärd kommer att se ut ungefär såhär:
Bromma - Sundbyberg - Solna (med möjlighet att dundra över bron till S:t Eriksplan) - E4 - Linköping.

Jan & Andreas: Välj själva en plats i någon av dessa orter så plockar jag er där strax innan tre (vi bestämmer tid när jag vet var jag ska hämta alla.

I bilen kommer det att serveras trevligt sällskap och gemytlig hårdrock på behaglig volym.

bambaladam

Hej!

St Eriksplan borde funka finfint för mig och Andreas. Han får bekräfta det själv men jag vet att han inte har långt dit.  :up:

Det låter som det blir en spännande färd!

Tillbakaresa låter bra för mig, och tror Andreas glatt hakar.

Vi får lösa identifieringsfrågan också. Nejlikan i knapphålet är bra kanske...

/Jan

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"Vi får lösa identifieringsfrågan också. Nejlikan i knapphålet är bra kanske...

/Jan

Jag har svart läderhuva och gagball.