Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Skånefejden - ett spelkonvent för Sverige och Danmark

Startat av BernadotteOnline, 11 september 2007 kl. 13:02:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Citat från: "Holmgren"
Citat från: "BernadotteOnline"GothCon                  (alltid på påsken??)
Japp, GothCon ligger alltid på påsken!

Tack Holmgren!

Påsken ligger så j---a tidigt 2008 att GothCon blir i slutet av mars.
Jag letar en lucka i planeringen för att få till något i Skåne.
Om nu inte SydCon vaknar till liv.

Vet någon vem som arra'de SydCon eller arbetar för att SydCon skall återuppstå?

/ Johan

Andreas Lundin

Jag har aldrig gillat SydCon av någon anledning... Ett eget arr vore nästan bättre. Men om det blir ett SydCon slipper man ju fixa lokal förstås...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Brodin

Ett nytt SydCon är på gång och OM det blir av (fortfarande inget svart på vitt med skolan) så blir det 1-3 augusti 2008.

/Andreas Brodin

BernadotteOnline

Citat från: "Brodin"Ett nytt SydCon är på gång och OM det blir av (fortfarande inget svart på vitt med skolan) så blir det 1-3 augusti 2008.

/Andreas Brodin

Bra med bra lokaler så kan vi nog mobilisera krigsspels-Sverige.
Monsterspel och mindre har varit mycket lyckade på LinCon och GothCon samt nu senast på Friendly Fire.

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Jag har aldrig gillat SydCon av någon anledning... Ett eget arr vore nästan bättre. Men om det blir ett SydCon slipper man ju fixa lokal förstås...

Vi kan ju bara hoppas de har tagit intryck av åsikterna om lokalerna.

Det arrangemanget utesluter ju inte det andra.

SydCon siktar ju på "semestertid" i augusti och de datum som krigsspels-Sverige pekat mot är under vintertid.

/ Johan

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Jag har aldrig gillat SydCon av någon anledning... Ett eget arr vore nästan bättre. Men om det blir ett SydCon slipper man ju fixa lokal förstås...

Tycker att Sydcon generellt brukar vara bra, förutom dess opålitlighet.... Blir det av kommer det definitivt att ha ett krigsspelsrum :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BernadotteOnline

Citat från: "sfclinken"

Tycker att Sydcon generellt brukar vara bra, förutom dess opålitlighet.... Blir det av kommer det definitivt att ha ett krigsspelsrum :up:

Vi jobbar på det, tycker jag.

Om gruppen hör av sig, tar jag gärna på mig att arrangera krigsspelsdelen. Kanske någon vill ge en hand.