Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Viking-con i Köpenhamn 12-14 okt 26e året i rad!

Startat av BernadotteOnline, 11 september 2007 kl. 15:14:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Bara ett stenkast över Öresund ordnas 12-14 (red: rättat] oktober Viking-con.

De brukar dra 500 deltagare.
I år håller konventet till på 2 skolor i byn Tårnby, vilket är mycket nära Kastrups flygplats, och lätt att nå med tågen över Öresundsbron.

Finns det någon som är intresserad att åka över och kolla in danskarna?

http://www.viking-con.dk/

sfclinken

Citat från: "BernadotteOnline"Bara ett stenkast över Öresund ordnas 14-18 oktober Viking-con.

12-14 oktober förvisso  :up:  Men jag är klart intresserad av att sticka dit och kolla. Verkar ligga mitt emellan Kastrups och Örestads tågstation så det verkar enkelt att ta sig dit.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BernadotteOnline

Citat från: "sfclinken"
Citat från: "BernadotteOnline"Bara ett stenkast över Öresund ordnas 14-18 oktober Viking-con.

12-14 oktober förvisso  :up:  Men jag är klart intresserad av att sticka dit och kolla. Verkar ligga mitt emellan Kastrups och Örestads tågstation så det verkar enkelt att ta sig dit.

Jo, helt rätt. Handlar ibland öl där i Tårnby.

Skall vi anmäla ett strategi-spel för en dag? Det get VIP-status och lite andra fördelar.

Andreas Lundin

Hm... skriv upp mig. Måste dock kolla kalendern, men det låter skitcoolt!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Citat från: "sfclinken"Memoir och Axis & Allies verkar vara det tyngsta de kan uppbringa. Vi drar dit med DAK, Killing Ground och annat godis.

Djärvt :up:   Hinner vi ställa upp innan det skall ned?

Har skickat en fråga till dem om hur ett arrangemang fungerar.
Dvs om man skulle kunna "dema" ett större spel under tex lördagen.
Dina förslag kräver ju stor yta.....

Kanske inte spelen man lockar danska familje-brädspelare med. :shock:

Tydligen kan man bara komma och vandrar runt helt gratis. Vill man spela betalar men inträde och kan delta i vad som erbjuds.

/johan

Andreas Lundin

Stämmer det att det är den 14-18 oktober? Det börjar alltså på en... söndag? Verkar skumt. Hur kommer det sig?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Stämmer det att det är den 14-18 oktober? Det börjar alltså på en... söndag? Verkar skumt. Hur kommer det sig?

Läs längre upp....  :D
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

CiteraLäs längre upp....

:oops:

BernadotteOnline

Har mailat dem en förfrågan om arrangemang på Viking-Con. Ännu inget svar.

Familjens planing den helen börjar se rätt snärjig ut nu. Vet faktiskt inte själv om jag lyckat klämma in ett besök i Danmark. Kanske måste dottern följa med.....

/Johan

BernadotteOnline

Citat från: "BernadotteOnline"Har mailat dem en förfrågan om arrangemang på Viking-Con. Ännu inget svar.

Familjens planing den helgen börjar se rätt snärjig ut nu. Vet faktiskt inte själv om jag lyckat klämma in ett besök i Danmark. Kanske måste dottern följa med.....

/Johan

KONTAKT
De är intresserade!
Ett arrangemang är försent att boka in, dvs andra skall kunna teckna sig för att provspelA. Däremot går det alldeles utmärkt att få göra en demo.

Dvs showa för con:et med ett litet GBII eller DAKII. :up:

Kommer inte kunna själv, eftersom jag är på resa hela veckan innan. Min röst väger då lätt om helgplaneringen (läs: barnpassningen). :down:

Andreas Lundin

Jag är också uppbokad.