Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

OCS Case Blue

Startat av sfclinken, 11 oktober 2006 kl. 15:27:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Det vattnas i blippsmaklökarna...

tinG

Citat från: "silversixx"Det vattnas i blippsmaklökarna...
Det gäller bara att göra plats så kommer jag ner och släpper lös mina två 'pittbulldoggar'... GBII och CB!
 :D
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

silversixx

Jag tror inte det finns plats alls Jonas...
Men däremot så kan vi sätta upp CB! Och jag har talat med våra kära styrelsemedlemmar om att använda förrummet. Och de har sagt att det är okej.
Så det är fritt fram!

Andreas Lundin

Ville bara meddela att CB ankommit. Tullen hade ju självfallet norpat mitt paket oxå... :evil:

...dessutom hade MMP missat att lägga ner Map G... svinpälsar!  :x

Men vilka grejer! Måste vara en av de mest imponerande krigsspelkonstruktionerna (i alla fall i monsterspelskategorin)!

:)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Ville bara meddela att CB ankommit. Tullen hade ju självfallet norpat mitt paket oxå... :evil:

...dessutom hade MMP missat att lägga ner Map G... svinpälsar!  :x

Men vilka grejer! Måste vara en av de mest imponerande krigsspelkonstruktionerna (i alla fall i monsterspelskategorin)!

Gratulerar (äntligen) och beklagar (tullen)!
Skall du montera ned ditt GBII nu??
Eller bygga om vardagsrummet....

Andreas Lundin

Montera ner? Näe. Det är bara att sätta ihop grejerna! GBII + CB = sant!

=> Evig lycka!  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Strv102r

Idag fick jag mitt ex. Också en omväg via tullen...  :(
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"=> Evig lycka!  :)

menar du evig tid att spela spelet klart???

Andreas Lundin

Ja, det är nog vad som behövs är jag rädd! :)

Andreas Lundin

Någon som vet hur lång tid det brukar ta, efter att en modul släppts av MMP, att Game specific rules och scenario book och dylikt dyker upp på gamersarchive.net?

Skulle behöva skriva ut lite scenarier. Underlättar set-up nämligen... Vill ju inte överutnyttja kopieringsfaciliteterna på jobbet.

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Någon som vet hur lång tid det brukar ta, efter att en modul släppts av MMP, att Game specific rules och scenario book och dylikt dyker upp på gamersarchive.net?

Skulle behöva skriva ut lite scenarier. Underlättar set-up nämligen... Vill ju inte överutnyttja kopieringsfaciliteterna på jobbet.

Senast jag väntade tog det 2 månader, men för GMT TitE gick det på 2-3 dagar eftersom någon tjatade på dem.

Andreas Lundin

Är så attans sugen på ett CB scenario. Någon som har spelat ett kort (förutom det där i Kaukasus) som de kan rekommendera?

tinG

Citat från: "Andreas Lundin"Är så attans sugen på ett CB scenario. Någon som har spelat ett kort (förutom det där i Kaukasus) som de kan rekommendera?

Kort? Kharkov'42 offensiven är det enda alternativet om du inte hade tänkt dig nått i EatG stil...
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Ja, just det! Det måste jag pröva! Satte istället upp 7.6, men bara på GBII-kartorna C och F, Voronez-offensiven som inledde Fall Blau.

Ser faktiskt helt spelbart ut måste jag säga. 10 rundor.

Skall testa det och om jag kommer till Gbg i februari, så kanske jag skulle kunna spela det om någon är intresserad.

tinG

Citat från: "Andreas Lundin"Ja, just det! Det måste jag pröva! Satte istället upp 7.6, men bara på GBII-kartorna C och F, Voronez-offensiven som inledde Fall Blau.

Ser faktiskt helt spelbart ut måste jag säga. 10 rundor.

Skall testa det och om jag kommer till Gbg i februari, så kanske jag skulle kunna spela det om någon är intresserad.

Ja, ryssarna är tämligen välbestyckade med tankkårer runt Vononez inte sant?
-- Napoleon Bonaparte