Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2008

Startat av Yogi, 11 februari 2008 kl. 11:47:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Yogi

Är det någon som vet vilken helg vi kan avnjuta LinCon i år?

mib

1-4 maj

http://www.lincon.se

Får se om jag får med frugan och den nyfödda dottern i år.  :insecure:

/M

Andreas Lundin

Jag kommer i alla fall. Med eller utan "fruga".  :D

Man kanske skulle anordna något i stil med "krigsspelsänkor crashar Lincon"-arrangemang?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Hur ordnas krigsspelsrummet?

Måste alla spel anmälas som arrangemang eller hur går det till?

Någon som vet, får gärna berätta.

Andreas Lundin

Varje gång jag dykt upp har det bara varit att installera sig, tuta och köra igång. Men är man arrangör får man hela tjofräset gratis? Eller?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Krigsspelsrummet i sig är ett arrangemang. Vad man spelar där inne är upp till arrangören och besökarna. Oftast brukar det väl vara Holmgren eller Tobias som styr och ställer (de är ju trots allt grundarna), förra året var det jag och Jocke P (Thermopylai).  Kan inte Tobbe eller Holmgren får någon annan rycka in. Arbetet går ut på att:

a) anmäla arrangemanget till LinCon omgående. Deadline inom kort.
b) inreda salen enligt konventets brandregler
c) Göra lite reklam för eländet
d) Hälsa folk välkomna och kanske para ihop med med folk som söker spelare
e) Se till att ingen gråter eller kissar på sig.
f) se till att alla får plats
g) Kanske erbjuda nybörjarspel? Förra året hade vi SCS-skola.

Jag är upptagen med ett annat LinCon-arrangemang i år och kan således inte axla bördan.
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

OCH!!!

Kom ihåg att konventet tjuvstartar redan 18:00 den 30:april!

A F

Citat från: "Andreas Lundin"Man kanske skulle anordna något i stil med "krigsspelsänkor crashar Lincon"-arrangemang?

Min fru håller till ute på vårt sommhus två mil från konventet. Hon krashar nog det mesta som kan få med sig en back röddtjut.

BigPapaBear

Citat från: "mib"Får se om jag får med frugan och den nyfödda dottern i år.  :insecure:
/M

Har du bara ett barn måste hon välan släppa iväg dig på egen hand! Jag har tre. Det kräver lite mer lirkande...  :P

Andreas Lundin

CiteraJag är upptagen med ett annat LinCon-arrangemang i år och kan således inte axla bördan.

Vad är det då, om man får fråga?

Kanske ett Guitar Hero-lajv, bara med Lordi-låtar!  :lol:

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Vad är det då, om man får fråga?

Kanske ett Guitar Hero-lajv, bara med Lordi-låtar!  :lol:

...hur visste...  :oops:

Näerå. Ska hålla en Taluva-turnering. Läs mer när arrangemangen kommer upp på LinCons hemsida om några dagar(?).

Kommer givetvis att spendera min beskärda del i Krigsspelrummet oxå!

mib

Citat från: "BigPapaBear"Har du bara ett barn måste hon välan släppa iväg dig på egen hand! Jag har tre. Det kräver lite mer lirkande...  :P

Ja, komma iväg själv får jag definitivt, men frugan har faktiskt uttryckt ett önskemål om att följa med. Och dit maten åker, följer lilla tjejen med.

Min fru har ju varit på en handfull konvent tidigare, så hon vet i alla fall vad hon ger sig in på...

/M

PS. Som gammal LinCon-arbetare och general, erbjöds vi att gifta oss på LinCon 2004, med Piasava som hedersvakt. Vi hade nämligen lyckats planera bröllopet på samma helg som LinCon. DS.

BigPapaBear

Citat från: "mib"Och dit maten åker, följer lilla tjejen med.
.

Jag fungerar likadant.  :D

A F

Citat från: "BigPapaBear"Jag fungerar likadant.  :D

Och det är NAKENKÖTTFEST även i år.[/b]

BigPapaBear

Om inte Mohammed vill komma till berget...

Nu har jag skickat iväg ett mail om ett krigsspelsrum på LinCon 2008 till brädspelsarrangören. Hoppas det inte är för sent. Deadline var egentligen 2 feb... Vore surt att inte få ett eget rum till krigsspelen, men det ska nog gå bra.

Har någon annan redan anmält det så har vi bara gjort lite dubbelarbete...

Som arrangörer (representanter för "kriggspelsgruppen") plitade jag ned undertecknad och Andreas Lundin. Kommer nog beöhöva veta ditt användarnamn i LinCon-databasen inom kort, Andreas. Vi får hitta på något trevligt för att göra rummet hemtrevligt och välkomnande för alla.

Återkommer med uppdateringar så fort jag får svar från konventet. De är inte alltid så snabba...