Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Ylva Walk Around...

Startat av tinG, 5 mars 2008 kl. 19:12:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Gissar att de har lite föreningsbidrag också.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

...får man inte bara bidrag för knattar? Bastanta tunnhåriga gubbar får väl inga bidrag, eller?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

Vid senaste räkningen så tror jag medlemsantalet var 98 st.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"Vid senaste räkningen så tror jag medlemsantalet var 98 st.

...som delar på typ sex bord?  :shock:

Vi är sexton tappra själar i vår lokal, med ett ganska stort hang-around-posse som står på kö för att få släppas in i värmen i mån av plats.

Eller är merparten samma sorts "medlemmar" som SSU har?  :D
En mycket bitter liten man.

Vvornth

Nja, Jonas har bara plåtat ca halva lokalen. Det ni ser är bara de spelen som ligger länge. Resten av verksamheten är figurspel och brädspel som är avklarat och undanstädat på några timmar.

Många av våra medlemmar är dock bara gamla rävar som är stödmedlemmar,  föreningen är nära 20 år gammal så då har man lite av ett register.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"Nja, Jonas har bara plåtat ca halva lokalen. Det ni ser är bara de spelen som ligger länge. Resten av verksamheten är figurspel och brädspel som är avklarat och undanstädat på några timmar.

Många av våra medlemmar är dock bara gamla rävar som är stödmedlemmar,  föreningen är nära 20 år gammal så då har man lite av ett register.

Respekt. Kul med ett riktigt spelcenter. Stockholm har ju iof sig Dragon's Lair som är vansinnigt stort, men det är ju liksom öppet för alla - vilket inte är bra om man flyttar pappbrickor med pincett.  :roll:

Allt som gynnar spelhobbyn =  :up:
En mycket bitter liten man.

Scipio

Wow, Jonas riktigt tjusigt!
Hade jag jobbat mindre så hade jag skaffat pendelkort till Gbg!
"Randomization is too important to be left to chance"

BernadotteOnline

Citat från: "Doomfarer"Jag med...

Hata, hata, hata Göteborg som vi brukar sjunga här nere.  :D

Vi får börja leta mer ihärdigt. Bara att gratulera Sveriges framsida till landets bästa blipp-HQ!  8)

sfclinken

Fantastiskt snygga kartor  :D

Passar strålande in i bunkermiljön!!!
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BernadotteOnline

Vad ligger lokalen?
Vad händer där nu?
Vi hör så lite från er i Göteborg. Har man en så jyst spellokal hänger man inte här vid korvkiosken...

tinG

Citat från: "BernadotteOnline"Vad ligger lokalen?
Vad händer där nu?
Vi hör så lite från er i Göteborg. Har man en så jyst spellokal hänger man inte här vid korvkiosken...
Vi har fullt upp med vår CB-kampanj. Vi har nått fram till 22 augusti 1942 och tyskarna ser ut att rikta huvudstöten mot oljan. Stalingrad och Donfloden är rejält försvarat och den tysk-italiensk-rumänska röran har haft svårt att komma på plats vid Chir.
STAVKA håller på med att gruppera om trupp till Grozny/Baku via Kaspiska Havet. Vi senaste speltillfället påbörjades planeringen för den stora motoffensiven... vid tänkte kalla operationen för 'Uranus'. Vad sägs om det?
 :P

j
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BernadotteOnline

Var igår på väg till Göteborg för att på chans besöka er. Orkade inte mer än till Tanum.
Hade varit kul att besöka bunkern.

silversixx

Det var tur att du inte kom eftersom ingen var på plats ;)
Ta och ringa mig eller Jonas nästa gång du är på väg upp så kan vi kan vi försöka vara lite trevliga mot våra gäster och få ihop ett parti av nåt spel.