Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

MBT i WWII?

Startat av Andreas Lundin, 3 april 2008 kl. 14:31:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

MBT (klicka på bilden ovan), var ju ett sjukt detaljerat spel från slutet av 80-talet. Ändå lyckades jag uppskatta spelet på något vis. Vet någon om detta spel gjordes i en WWII-version också?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Stardust

CiteraMBT uses the same system as "88" (WWII Africa's Western Desert), Armor (WWII Europe), Panzer (WWII Eastern Front), and IDF (Middle East).

Står det på sidan.

Andreas Lundin

:oops:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Nån som har dessa och kan säga om de är något att ha?

Strv102r

Gillar man tekniktunga simulationer så är serien underbar! Vilken vinkel träffar projektilen ur, hur är målet vinklat i höjdled, exakt var träffar projektilen och vilket skydds finns där etc. Gillade det skarpt då jag var stridvagnsgruppchef och plutonschef. Men över kompaninivå blir det för tungrott. Lämpar sig för att spela kompanianfall mot försvarande pluton(er)
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Tommy Röhs

Citat från: "Andreas Lundin"Vet någon om detta spel gjordes i en WWII-version också?

Nyutgåvan av Panzer är figurspelsregler.
Med alla moduler så täcks i stort sett hela WW2 i Europa in.

Har det liggande någonstans.

Andreas Lundin

Hm. Kanske skall kolla upp Panzer då...
 :)

Vvornth

Var det bara jag som tänkte Main battle tank?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

berna

Main Battle Tank är korrekt. Har både MBT och den efterföljande IDF (som utspelar sig i Mellanöstern 67-73 har jag för mig) Spelade MBT mycket när det kom och tyckte det var helt ok. Gott om detaljer som sagt, en mastodont för tabell-bitaren och siffer-nörden  :P
IDF spelade jag nog bara en eller två gånger men det är egentligen roligare än MBT, mycket klenare och lättare fordon. I MBT dominerade framförallt Abrams som framstod som näst intill odödlig, inte alltid så kul att spela mot. T-62, Chieftains och M-60 är lite coolare!  :up: