Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

SydCon 07?

Startat av Doomfarer, 11 juni 2007 kl. 11:14:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "BigPapaBear"Är det Nakenköttfest vi talar om?  :P

Vi ska samla alla mina ex med postnummer som börjar på 2 och sen ska de jaga mig runt, runt i Lund. Benny Hill för medelålders gothhäxa, typ.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Vi ska samla alla mina ex med postnummer som börjar på 2 och sen ska de jaga mig runt, runt i Lund. Benny Hill för medelålders gothhäxa, typ.

Jag ringer och bokar ett pitchmöte med Kanal 5.  :D
En mycket bitter liten man.

silversixx

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "silversixx"Hellre lite halvnakna män i kalsonger än en fjantig sak som flyger runt i en dassig bakgrundsfärg...

Från vilken synpunkt? Att du lockar dit medelålders kvinnor?
Du misstar dig att jag har nåt att göra med det här. Det enda jag gör är att känna en del av arrangörerna.
Det går att debattera i en evighet om det funkar eller inte.
Kanske skrämmer det bort alla de där 35+ gubbarna som laddat hela året att inte komma. Men so what? Sydcon har en rätt låg snittålder sett till deltagarna, och jag tycker personligen att det är en rätt härlig stämning på Sydcon kontra Gothcons Preussiska Effektivitet och Lincons kaos. Och framförallt, man slipper en massa lönfeta män med radio som låtsas vara Kommandosoldater... Det betalar jag gärna dubbelt för!

Sydcon är att man snackar skit, äter hamburgare och solar emellan passen. Lite semester och spel, vem vill inte ha det?

A F

Citat från: "silversixx"Du misstar dig att jag har nåt att göra med det här.

Du misstar dig att du behöver försvara dem. :P

Det bästa glidarkonventet förutom Friendly Fire är annars Kattcon i Kattineholm. Tro mig. Blir man stressad av att konvent fungerar så rekomenderar jag annars Närcon, sådär ett dygn in i verksamheten. Lika avspänt kaotiskt varje år.

f98alda

Citat från: "silversixx"Sydcon har en rätt låg snittålder sett till deltagarna, och jag tycker personligen att det är en rätt härlig stämning på Sydcon kontra Gothcons Preussiska Effektivitet och Lincons kaos.

Jag måste säga att jag föredrar det du kallar preussisk effektivitet...
Om man ska ta hand om så mycket folk på ett vettigt och säkert sätt utan att det tar för mycket tid så är det det som krävs.

Och jag tycker ändå att GothCon oftast har för lite preussisk effektivitet... :)

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Och framförallt, man slipper en massa lönfeta män med radio som låtsas vara Kommandosoldater... Det betalar jag gärna dubbelt för!

Slipper? Jag brukar se det som en sorts underhållande antropologisk studie. Titta, lyssna och förundras.  :D  De uppmärksamhetssuckar dessutom alltid när de "måste" ta upp radion och leka sambandscentral. Utan mig skulle det här konventet rasa ihop. Tjena brudar, kolla vilken schysst radio jag har. Jag är viktig. Men överlag gör de ett förträffligt jobb. De är bara väldigt komiska.

CiteraSydcon är att man snackar skit, äter hamburgare och solar emellan passen. Lite semester och spel, vem vill inte ha det?

Lägg till de lönnfeta männen så har du LinCon. Jag gillar LinCon.  :oops:
En mycket bitter liten man.

silversixx

Jag vurmar lite mer för Sydcon, men det är av helt personliga skäl såklart!
Sen så gillar jag att plugga danska när jag väl är där nere...

Andreas Lundin

vaddå danska? I Lund lär du knappt höra skånska!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Väldigt sant. Och de "äkta" Lundabor som faktiskt kommer ifrån stan pratar ju en jätteful skånska som låter som småländska...

A F

"Äkta Lundensare" är liksom "äkta Stockholmare" nått man hittar uppstoppat på Stadsmueerna.

Doomfarer

Trevligt att de flyttat tillbaka till Lund efter ett antal år i Malmö. Jag tänker i alla fall bege mig dit och titta i affärerna om inte annat.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

A F

Citat från: "Doomfarer"Trevligt att de flyttat tillbaka till Lund efter ett antal år i Malmö. Jag tänker i alla fall bege mig dit och titta i affärerna om inte annat.

Kommer det att vara några affärer? Förra året var det ingen idé att åka dit för de hade något i stil med ett låsbart utrymme.

Andreas Lundin

Efter att ha blivit besviken gång på gång ...jag har nog dessvärre gett upp hoppet om Sydcon. Kanske kommer att dyka upp ändå. Mest för att jag är en spel-junkie
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Andreas Lundin"Kanske kommer att dyka upp ändå.

Man önskar att de kan få nån kontinuitet i en vettig lokal.

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Efter att ha blivit besviken gång på gång ...jag har nog dessvärre gett upp hoppet om Sydcon. Kanske kommer att dyka upp ändå. Mest för att jag är en spel-junkie

Fast sist det var (06) så hade dom ju Krigsspelsrum för första gången  8)

Så det fick ju fason på spektaklet  :up: . Denna gången kanske vi kan vara ett par till så håller i det.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "