Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Erkännande

Startat av Delirium, 28 juni 2005 kl. 14:50:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Jag har en lånad Ultramarine-armé som jag spelat en match med. Projektet är att bygga en Raven Guard. De verkar coola.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Elimää

Citat från: "Delirium"Jag har en lånad Ultramarine-armé som jag spelat en match med. Projektet är att bygga en Raven Guard. De verkar coola.

Då får du skaffa dig cheerleaders till ditt lag...
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Delirium

:?
Imperial Elegy
Space Empires

Magnus2

I början av Warhammer-eran så stog jag inte ut med designen på gubbarna med deras löjligt stora vapen (kan man säga orealistiskt :? ).
Jag antar att de ser likadana ut forfarande men med ännu större vapen...

Annars är det väl vanlig tabletop eller?

Magnus

Delirium

Jupp. Det viktigaste tror jag är att det ser snyggt ut. Det och att slå bra med tärningarna.
Imperial Elegy
Space Empires

Ölme

May the dices be with you.

Egentligen finns det betydligt värre saker än 40k, som dokusåpaserier och flickvänner.

Per pirat

erkännande från en annan blipper...

"Growing up in Brooklyn, we played war games with our toy soldiers - in the dirt (where we fashioned strongpoints). Girls were unknown to us-they played somewhere else. The Korean War was on many minds & we took air raid drills in school-where we crawled under our desks to shelter from a possible nuclear attack.

In my college days, Avalon Hill came along; I also found out about girls. John Kennedy (the last legitimately elected president of the US was assassinated in a coup d'etat). Relax! It was just CIA employee Oswald. Later Bobby Kennedy was assassinated. Relax! It was just Sirhan-Sirhan-Sirhan. ML King, Malcalm X, & millions of others disappeared in the 'Cold War.'

War by any other name. From chess to AOE to Starcraft, to East-West Front, to HOI2; human existance by any other name; man's inhumanity to man. Workers from one country butchering workers from another country. Presidents who were draft-dodgers talking about courage & starting & profiting from wars."
The essence of the Gemeinschaft of capital is organization.

A F

Citat från: "Per pirat"the last legitimately elected president of the US was assassinated in a coup d'etat

Vem är detta? Fox Mulder? :lol:

A F

Citat från: "Per pirat"erkännande från en..

Ok. Jag kan också erkänna. JAg har en liten samling HeroClix-figurer som jag dessutom målat för att de ska se koolare ut. Jag äger tre Bloodbowl-lag (Bajen Boozers, Sandviken Sajkos & SAP Gävle), har en välskött (komplett) Space Hulk-samling och ett Orchband till Gorkamorka uppklädda i rosa kläder och alla döpta efter kända Svenska frissörer. Da Haardrezzers är koola.

Och jag spelar en del Battletch. Däremot så har jag aldrig hittat ett "verkligt" figurkrigsspel som känts det minsta intressant.

berna

Jasså Per, jag trodde det var INWO och Bloodbowl som gällde för hela slanten!  :wink:

Delirium

Det trodde jag inte, att mitt erkännande skulle leda till en politisk pamflett.
Imperial Elegy
Space Empires

A F

Citat från: "Delirium"Det trodde jag inte, att mitt erkännande skulle leda till en politisk pamflett.

Nu gäller det bara att hitta en miljövänlig, avsexualiserad & mångkulturell vinkel på det hela så kan du få MASSOR av pengar från regeringen.

Delirium

Citat från: "Anders Fager"Nu gäller det bara att hitta en miljövänlig, avsexualiserad & mångkulturell vinkel på det hela så kan du få MASSOR av pengar från regeringen.

Jag spelar inte Wood Elves.
Imperial Elegy
Space Empires

Per pirat

CiteraJasså Per, jag trodde det var INWO och Bloodbowl som gällde för hela slanten!

ingen vill spela inwo längre så man får dras med Deleriums upptåg.  :D
The essence of the Gemeinschaft of capital is organization.

berna

Jag vill spela mer INWO!!!  :up:

Mer INWO åt folket helt enkelt!!

Ok, spelet kanske inte faller under kategorin "krigsspel" men det här är ju offtopic...