Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vad ska spelas härnäst?

Startat av Strv102r, 23 augusti 2008 kl. 10:28:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vilken spelserie/vilket spel ska följa på T3/Schwerpunkt?

SCS (Guadalajara, Fallschirmsjäger, Afrika, Crusader, Staingrad pocket)
0 (0%)
Battle for Stalingrad (SPI), A bold stroke (Spearhead)A victory lost (MMP)Kirovograd (3W),Cherkassy Pocket (DG)
2 (5.4%)
The Korean war (VG), Sinai 73 (GMT)
4 (10.8%)
Arctic storm, GMT,  & Invasion Norway, GMT
7 (18.9%)
Ukraine 43 & Ardennes 44 (GMT)
5 (13.5%)
Triumph & Glory & Borodino (GMT)
0 (0%)
Peter Englund (Holowzyn, Peter the Great & Lesnaja)
3 (8.1%)
TCS (GD40, GD41, Black wednesday, Leros, A raging storm, A frozen hell, Bloody ridge)
8 (21.6%)
Kesselschlacht, Wintergewitter & Toppling the reich (ATO)
2 (5.4%)
Operativ Napoleon: Jena!, 1807, Nap at Leipzig, Six days of glory)
6 (16.2%)

Antal personer som röstat: 27

Omröstningen har avslutats: 23 augusti 2008 kl. 10:28:35

Strv102r

Efter att jag och min motspelare spelat klart Aachen så väntar T3 (TTT) eller om man så vill Schwerpunktserien från MIH/GMT. Efter den finns det ett antal alternativ. Jag är lite villrådig. En rådgivande (alltså inte för oss bindande) omröstning kan vara trevlig. Röster på alternativ får gärna åtföljas av en motivering. I möjligaste mån avser jag fortsätta avrapportera händelseutvecklingen om ni så vill.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Miku

Jag måste givetvis säga Arctic Storm (eftersom jag själv gör ett spel om ämnet) & Invasion of Norway (eftersom jag äger spelet, men har aldrig spelat det)!

//Miku

Elias Nordling

Röstade på Korea (VG), då det är en gammal favorit men jag läst en del kritik av systemet senare, så jag skulle vilja se om det håller ihop.

Kesselschlacht är som så ofta fallet med ATO och/eller Perry Moore trasigt, förmodligen bortom reparation. Toppling the Reich imponerade mig inte heller ett dugg, inte direkt trasigt, men väldigt mossigt system, väldigt konstiga värden för brickorna, och omöjligt att återskapa historien.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Johnson

Röstade på operativ napoleon. Har flera av spelen men har tyvärr aldrig kommit igång ordentligt med något av dom.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

magnus lindström

Invasion Norway: jag äger det, det verkar tufft (trots en hel drös errata), jag vill se hur det fungerar. Vore väldigt trevligt att följa.

BigPapaBear

TCS verkar vara en mysig skala för lite schyssta AAR.
En mycket bitter liten man.

Andreas Johnson

Invasion Norway skulle också vara intressant, som sagt så är det tyvärr mycket errata varav en hel del på kartan men det kanske går att få ordning på.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Erik Axel

Det skulle vara roligt att se en AAR på Arctic Storm. Jag nosar på att köpa det, och en AAR som underrättelsematerial skulle ju inte skada.

Andreas Lundin

TCS lämpar sig bra för dina ypperliga AAR's, så det får min röst.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Holmgren

Jag vill också läsa en AAR av Invasion Norway! Vore trevligt att få reda på om det är värt att rota runt i all errata och ge det en chans.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Jonas

Invasion Norway och Arctic Storm! Har själv en solitäromgång uppställd med I:N just nu i källarn och vill gärna se en AAR från Arctic Storm för att jämföra med egna resultat, och kolla vilka husregler som används...

Strv102r

Måste erkänna att jag är lite förvånad! Operativ Nappe hade jag inte väntat mig i topp. Jag har öppnat alla fyra Nappespelen och tittat genom dem, liksom TCS spelen.

Nu är det ju en viss tid kvar tills det är aktuellt så sena röster kommer att räknas. Men detta snävar helt klart in vilka spelsystem jag ska läsa in mig på.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Strv102r

Nu närmar det sig. Bedömt två veckor innan spelstart! Jag avser göra så här. Jag presenterar de alt som givits men jag gör det i den ordning som de fått röster. Det först presenterade brukar ju vara bra nog.

Strv102r

Oj då!  :o

Verkar som om jag tog fram fel regelhäfte igår och började läsa in mig på! Kanske inte blir Jena! ändå?

silversixx

Jag hoppas på en replay av Sinai 73 :)
Mest eftersom set-up:en ger en lite huvudvärk med alla varianter av beige.
Och sen att reglerna inte var skriven av en god pedagog gör det inte mindre sämre.
Men samtidigt verkar det vara ett jättebra spel.