Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Highway to the Reich II

Startat av tinG, 18 september 2008 kl. 12:43:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Det ser onekligen fräckt ut!
Men, det är Decision Games och följande kommentar från Youst fyller på det stora fördomsförrådet:

CiteraJohn,

Working on it. I/m about two-thirds of the way thru the rules edits
Bara på Decision games barn, bara på Desicion games...

Elias Nordling

CiteraDirekt från DG?

Ja, det var därför det blev av misstag. deras Pledge-system är P500-systemets tonårsson som aldrig kn hålla ordning på sitt rum.

CiteraBara på Decision games barn, bara på Desicion games...

I synnerhet om Joe Youst är inblandad...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

Citat från: "silversixx"Det ser onekligen fräckt ut!
Men, det är Decision Games och följande kommentar från Youst fyller på det stora fördomsförrådet:

CiteraJohn,

Working on it. I/m about two-thirds of the way thru the rules edits
Bara på Decision games barn, bara på Desicion games...

Då såg du aldrig första versionen av reglerna till GMTs korstågsspel då?  :D
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Scipio

Citat från: "tinG"Men hur är det.... Har du spelat HttR a là Joe Youst?
Nej, har inte det.

Jag blir så irriterad på DG och deras Pledgesystem så jag sa att jag sa till DG inte var intresserad av något av deras pledge-spel när dom frågade.

Det är inte helt sant kanske iom att jag är en "sucker", men med tanke på krånglet och hur trasiga deras spel kan vara ibland när dom släpper dom så tänkte jag vänta och se reaktionerna den här gången innan jag köper det.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

På tal om spelet HttR, någon som spelat det och kan rekommendera det? Vad jag förstår av Consimworld-diskussionen, så verkar det finnas en hel del att önska vad gäller genomarbetade/speltestade regler. Som vanligt när det gäller konstrutören, men ändå. Skall man verkligen köpa detta och få ett elände likt Wacht am Rhein II? Eller skall man vänta till någon fanboy satt tänderna i reglerna och tills erratacounters finns att tillgå?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Citat från: "Andreas Lundin"Skall man verkligen köpa detta och få ett elände likt Wacht am Rhein II?

Detta om spelet som du get betyget 8 med kommentaren "The new rules are great!" ?

:lol:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Tommy Röhs

Citat från: "Scipio"
Citat från: "tinG"Men hur är det.... Har du spelat HttR a là Joe Youst?

Jajamensan!
En gång med Joe Youst som motspelare, den andra gången var på Friendly Fire.

8)

Tommy Röhs

Citat från: "Andreas Lundin"Vad jag förstår av Consimworld-diskussionen, så verkar det finnas en hel del att önska vad gäller genomarbetade/speltestade regler. Som vanligt när det gäller konstrutören, men ändå.

Om man är tveksam till HttR2, vänta med att köpa tills Joe har publicerat den uppdaterade regelboken på HttR2 forumet.

Jag skulle inte ge Joe Youst hela skulden (inte mer än 2/3 i varje fall) på att reglerna är som de är. Efter att ha sett makarna Cummins i auktion på plats i USA så kan jag förstå hur det blir som det blir. Vi tar resten av den diskutionen off-line då jag inte vill bli stämd för förtal   :wink:

Andreas Lundin

CiteraDetta om spelet som du get betyget 8 med kommentaren "The new rules are great!" ?

Ja, precis. De nya uppdaterade reglerna är jättebra, men det behövdes år av diskussioner först. Därför kanske man skall vänta med HttR några år.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Fegisar!  :D
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Snowfox

Det är ju Operation Market Garden för böfveln!
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

tinG

Citat från: "FRP Games"This is a quick notice to let you know that your order is currently in transit and should arrive shortly!!

"It never snows in September" men det verkar mer troligt med en airdrop i oktober, inte sant!?
 :D

Ok, nu vill jag ha adekvata bok tips på ämnet Market Garden. Jo, jag har läst (och sett) C. Ryan's "A Bridge to Far". Även roat mig med både R.E. Urquhart's ("Arnhem") och J. Frost's ("A drop too many") memoarer. Vet att Gavin skrev något också, men har inte läst honom. Är After the Battle böckerna bra?

Nåväl... vad skall jag läsa?

/
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Vvornth

Värm upp med VGs Hell's Highway säger jag...
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Citat från: "tinG""It never snows in September"

Den du nämnde.

Annars är Jan (Bambaladam) och framför allt Elimää litteraturkungarna vad gäller Arnhem.
En mycket bitter liten man.

silversixx

Citat från: "Vvornth"Värm upp med VGs Hell's Highway säger jag...
Briljant idé!
Jag har faktiskt ett exemplar hemma Jonas om du är sugen...
Eller varför inte lite Devil's Cauldron?