Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Zetterlings nya bok och svensk militärhistoria i allmänhet

Startat av BigPapaBear, 13 maj 2008 kl. 13:01:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Om Max Hastings nya bok Nemesis:

"I sin omfattande, kronologiska framställning väver han samman de stora strategiska perspektiven med skakande ögonvittnesskildringar."

:up:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Personligen gillar jag ögonvittnesskildringar. Min personliga hangup är i stället när författaren "har rest i NN:s fotspår".

Tack, men jag vill höra om när Hannibal gick över Alperna, inte när en lönnfet brittisk historiker körde bil över Alperna. På något vis är det skillnad för mig.

Andreas Lundin

Jag hajjar inte. Vad är poängen Elias?  :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Från första inlägget i tråden:

Citera2) Varför(!?) måste varje liten blurb eller baksidestext på svenska innehålla en fras i stil med "bla bla bla... blandas med ögonvittnesskildringar"??? Det är lika vanligt och idiotiskt som att allting hette millenie- eller 2000 för nio år sedan. Det verkar råda en ögonvittnesskildringshysteri i det här landet. Visst är det trevligt med ögonvittnesskildringar, men är de verkligen SÅÅÅÅÅ centrala att bokens försäljning står eller faller med deras närvaro på baksidan?

Var det något annat du inte fattade?

A F

Björn. Hur många % av SMBs läsare är intresserade av akademiska grubblerier? Grejor som får Creveld eller Glanz att verka som rena partyprinsarna. Och hur många % av de som skulle vilja läsa Supplying War har något problem med att den är på engelska?

A F

Citat från: "BigPapaBear""Åselebrigadens nazistvapen i färg".

Slår inte prakverket "Terrängtruppernas Underofficersmässar under Beredskapsåren."