Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bilder från SnöKon 2009

Startat av minke, 12 januari 2009 kl. 09:39:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

minke

Hej

La upp lite bilder på ulves server från SnöKon 2009 som ägde rum i början av januari här i Umeå. En del krigsspel fick se dagens ljus under denna helg.

http://www.eltre.net/el3/ulve/snokon09/

Andreas Lundin

:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Skrämmande likt ett riktigt konvent. Bra jobbat.

minke

SnöKon är ju ett riktigt konvent, dock främst inriktat mot figur- och rollspel. Bilderna är tagna i World Of Boardgames rum på tillställningen där fokus låg på brädspel/krigsspel/kortspel.

Snowfox

Det är imponerade vad många krigsspelare som faktiskt bor i vårt avlånga land.

Ni får en extra stjärna för det superba namnet på konventet.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

minke

Det var första besöket på SnöKon för min del, men jag hoppas att det blir fler gånger och att det blir mer krigsspel i framtiden. Jag tror det var på håret att det inte skulle bli nåt detta år men de ändrade sig i sista sekund.

Jag vill bara klargöra att jag själv inte var med och arrangerade så ingen cred till mig för det, jag var bara en besökare som råkade ha med sig en kamera.

BigPapaBear

Kul!

Mer krigsspel på konventen!  :up:
En mycket bitter liten man.

A F

Önskar att det fanns ett ekonomiskt försvarbart sätt att ta sig upp dit.

tobias

Jag var på SnöKon 2003 och hade förbannat trevligt. Men jo, det blev ju lite dyrt att åka dit...
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå