Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vill du skriva om Krigsspel?

Startat av A F, 25 augusti 2005 kl. 12:21:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

A F

Jag är sen en tid tillbaka redaktör för UGGs tidning Command & Strategy <http://ugg.de/c%26s/c%26s1.shtml> och JAG söker DIG som kan skriva på ett intresserat och inspirerat sätt om krigsspel. Jag vill ha recensioner (stavning?) av nya spel, men även gamla favoriter, och artiklar om spel i största allmänhet. Artiklar om konvent, turneringar och av allmän historisk karraktär är också av intresse.

Allt jag begär är du kan skriva på någorlunda korrekt engelska. Tar du bilder eller ritar snyggt till så är det ett plus. Jag nås på mailto:cseditor@ugg.de">cseditor@ugg.de

Doomfarer

Vad får man för det förrutom ära och berömmelse?  :wink:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

A F

Citat från: "Doomfarer"Vad får man för det förrutom ära och berömmelse?  :wink:

Gratis tidningar. Royalty-baserat arvode på försäljning. Inget du blir rik på, men vi betalar ut halvårsvis.

Och massor av groupies.

Doomfarer

CiteraOch massor av groupies.

Av olika anledningar är jag inte så intresserad av att ha överviktiga skäggiga killar springande efter mig, men tanken är god. ;)

Kan dock vara intresserad i alla fall.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

A F

Citat från: "Doomfarer"Av olika anledningar är jag inte så intresserad av att ha överviktiga skäggiga killar springande efter mig, men tanken är god. ;)

Branchen förändras. Senaste LinCon var rena porrfilmen. Och sen får man spendera fyra dar om året i "Halle Sex" i Essen där alla vampyrbabesen häckar.

Citat från: "Doomfarer"Kan dock vara intresserad i alla fall.

Hör av dig offlista.

Scipio

Citat från: "Anders Fager"Branchen förändras. Senaste LinCon var rena porrfilmen.
Ser fram mot att träffa alla brudarna i morgon då...  :P  

Det var länge sedan jag hade nöjet att fläta till en flicka i SPIs WW2:ETO så att hon började storlipa.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

All PR är bra PR brukar jag alltid säga. Dessutom kan den jävla studieskulden motiveras på nåt sätt. Jag är intresserad. Längd på artiklar?
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

A F

Citat från: "Delirium"All PR är bra PR brukar jag alltid säga. Dessutom kan den jävla studieskulden motiveras på nåt sätt. Jag är intresserad. Längd på artiklar?

Ressencioner (som jag fortfarande inte kan stava) får gärna vara fler & korta. Annars kan texterna vara hur långa som helst.

Strv102r

Villig, inte för groupisarna då man ju redan är gift med en sexbomb, men för ÄRAN OCH BERÖMMELSEN! Kanske UGG och andra är intresserade av hur vi använde krigspel i taktikutbildningen på Karlberg förra året och i en Mekbataljonstab detta år? Spelat själv sedan 1980 och gör det regelbundet igen.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

A F

Citat från: "Strv102r"VKanske UGG och andra är intresserade av hur vi använde krigspel i taktikutbildningen på Karlberg förra året och i en Mekbataljonstab detta år?

Det här låter bekant. Har vi träffats i grönt och pratat om detta? Nån slags variant på OCS? Mejla mig.

Jon Karlsson

Citat från: "Strv102r"Kanske UGG och andra är intresserade av hur vi använde krigspel i taktikutbildningen på Karlberg förra året och i en Mekbataljonstab detta år?

Jag kan inte tala för UGG men jag skulle vara intresserad av det.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!