Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

PQ17 vs SWWAS

Startat av magnus lindström, 2 februari 2009 kl. 23:20:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

magnus lindström

Upprop: Finns det folk här som kan tänka sig att delta i ett försök att omvandla SWWAS (massa användbar data) till PQ17 (spelbart) när det kommer ut?

Micke G

Hur menar du? Vilket SWWAS?

Vvornth

Second World War at Sea.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Micke G

Ursäkta om jag verkar dum, men är det GMT´s PQ-17 och AP´s SWWAS du vill modifiera?

magnus lindström

Jag vill omvandla SWWAS till PQ17. Så fort jag får tag i PQ17 kommer jag börja att försöka.

Micke G

Aha! Så du tänkte tex köra Bomb Alley med PQ17 regler, korrekt? Själv spelar jag SWWAS, fast det taktiska löser jag med GQ3.

Andreas Lundin

Vad är GQ3?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

ulve

Oooohh VM i förkortningar  :shock:

magnus lindström

Citat från: "Micke G"Aha! Så du tänkte tex köra Bomb Alley med PQ17 regler, korrekt? Själv spelar jag SWWAS, fast det taktiska löser jag med GQ3.

Exakt! Men mitt problem är inte att taktiska strider blir för abstrakta. PQ17 är nog ännu mer abstrakt. Men vad jag förstår så är resultaten realistiska. Men bara en sån sak som bränsleförbrukning verkar hanteras snyggt i PQ17 i SWWAS behöver man nog en excellfil för att hålla ordning på alla fartyg (vilka har tankat, vilka har bytt TF etc.). Dessutom är klossar rätt sexigt tycker jag.

VM? hmm det är en förkortning;) När man ändå är i farten med SWWAS så varför inte även inkludera GWAS? ;)

Elias Nordling

CiteraDessutom är klossar rätt sexigt tycker jag.

Du och min åttamånaders bebis. Själv avancerade jag till duplo någon gång därefter, och vidare därifrån.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Micke G

Citat från: "Andreas Lundin"Vad är GQ3?
General Quarters 3rd Edition.

Klossar (Blocks låter bättre) blir man inte för gammal för. Jag har ju precis upptäckt EastFront :?

Det jag tycker verkar intressant med PQ-17 är användandet av en Combat Display (eller matrix), vilket SWWAS borde ha gjort också. Det där med bränsleförbrukning är ett gissel i sjökrigsspel men som sagt, PQ-17 verkar sköta det rent och snyggt.

BigPapaBear

Citat från: "Micke G"Själv spelar jag SWWAS, fast det taktiska löser jag med GQ3.

Låter spännande. Berätta mer. Bomb Alley skulle kanske kunna bli ett galet kul spel om det taktiska blev lite vettigare. Medelhavet är den enda riktigt intressanta pölen att kriga båt i.
En mycket bitter liten man.

Snowfox

Vad använder GQ för skala? Många av dessa taktiska regler verkar bygga på antagandet om att du har åtminstone en sal modell större i ditt hem. Att ha Bismarck seglande under soffbordet skjutandes på konvojen som sicksackar i sovrummet är inte en kombination som känns rätt.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

magnus lindström

Har läst PQ 17 reglerna mer noggrannt nu. Jag tänkte att stridssystemet skulle vara abstrakt men kom fram till att detta abstrakta stridssytem vid första anblicken liknar ett sjöslag mer än SWWAS mer detaljerade (men inte mindre abstrakta) system.

Flyganfall som jag tyckte funkade bra I SWWAS verkar fungera på liknande sätt i PQ17.

Vattnas både här och där av förväntan.

magnus lindström

Tog kontakt med GMT och de visade sig att de tagit betalt men slarvat bort mina papper och inte skickat något spel... Inte första gången detta händer om jag minns rätt. Lite trist när man väntar sig att det är på väg