Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Det börjar bli dags att anmäla det: Krigsspelsrum på LinCon?

Startat av BigPapaBear, 19 januari 2009 kl. 16:32:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Arrangemangsanmälningen är öppen (men det är ingen panik ännu). Vill meddela redan nu att jag inte har för avsikt att vara arrangör för krigsspelsrummet på LinCon i år.

LinCon har för det mesta varit lite mer åt "andra spel" för mig, då jag spelar krigsspel nästan varje vecka här hemma + Friendly Fire.

Vem tar över stafettpinnen? Anmälan sker genom att man kontaktar brädspelsansvarig på LinCon.se
En mycket bitter liten man.

Elimää

Krigsspelsrummet på LinCon är ett uppskattat arrangemang, det kan officiellt ses som anmält. Men maila gärna mig på mailto:lincon@defcon.me.uk">lincon@defcon.me.uk för kontaktperson så får ni arrangörsbrevet samtidigt som alla andra.

Elimää
Arrangemangsansvarig LinCon
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Elimää

Jag har nu skapat ett arrangemang Krigsspelsrummet och lagt in texten från förra året, jag har även lagt in krigsspel.se som arrangör :) När någon känner sig manad att hålla i det så meddela mig!
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Delirium

Jag kommer att vara närvarande i krigsspelsrummet första halvan av konventet men måste sedan lämna. Kan tyvärr därför inte vara arrangör även om jag gärna bär en kopp kaffe fram och tillbaka.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

tobias

Jag hoppas kunna åka i år, men det är inte riktigt klart ännu.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Andreas Lundin

Jag åker också troligen i år, men man vet aldrig. Kanske skall flytta och jag har fått nytt jobb och annat skit som händer hela tiden, så man inte själv hinner med... jag kan därför inte säga med säkerhet att jag åker upp...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Citat från: "Andreas Lundin"Jag åker också troligen i år, men man vet aldrig. Kanske skall flytta och jag har fått nytt jobb och annat skit som händer hela tiden, så man inte själv hinner med... jag kan därför inte säga med säkerhet att jag åker upp...

Kolla nu noga efter födelsedagar & andra familjehögtidsdagar i din årskalender!  :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

:oops:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Jag har som sagt andra åtaganden. Arrangerar "Abstrakta Hörnan". Men jag kommer givetvis titta förbi och kramas.

Kom igen nu folk!

Elimää

Bumpelibump arrangör!
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Rydfalk

Kommer ändå att hänga på LinCon och köra auktionen etc. Ev skulle jag och Pelle kunna köra det hela. Vet dock inte riktigt vad som förväntas av oss?

Vi har ju ett spel som vi kan köra i alla fall :)

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

BigPapaBear

Citat från: "Rydfalk"Kommer ändå att hänga på LinCon och köra auktionen etc. Ev skulle jag och Pelle kunna köra det hela. Vet dock inte riktigt vad som förväntas av oss?

Vi har ju ett spel som vi kan köra i alla fall :)

/Mikael

Man kan ju engagera sig olika mycket. Fyra enkla punkter kan dock ses som smått obligatoriska.

1. Säg hej till konventsarrangörerna
2. Se till att bord inte blockerar brandvägar och att andra ordningsregler följs (ingen tapetserar väggarna med tejp t.ex.)
3. Hälsa på besökare så de känner sig välkomna i rummet, kanske rentav para ihop dem med någon som saknar medspelare.*
4. Spela spel och ha roligt

* Jag brukar använda "svarta tavlan" i matchmakingsfyte. "X vill spela Y klockan Z med tre andra personer - anmäl er här". Vet inte hur ofta det har fungerat, men det är enkelt och ger folk en möjlighet att hänga med på någonting de annars skulle missa.

Däröver kommer frivilliga saker som

* Arrangera nybörjarvänliga spel / föreläsningar / maskerader
* Gör reklam för rummet / hobbyn / Dean Essig
* Normandie '44-lajv? Fantasin sätter gränserna...

EvilSpook

Citat från: "BigPapaBear"1. Säg hej till konventsarrangörerna
2. Se till att bord inte blockerar brandvägar och att andra ordningsregler följs (ingen tapetserar väggarna med tejp t.ex.)
3. Hälsa på besökare så de känner sig välkomna i rummet, kanske rentav para ihop dem med någon som saknar medspelare.*
4. Spela spel och ha roligt
5. Skaffa tillstånd till, sätta upp och driva Greider/Öijer-baren?  :?

//EvilSpook

BigPapaBear

Citat från: "EvilSpook"5. Skaffa tillstånd till, sätta upp och driva Greider/Öijer-baren?  :?

Inte på LinCon tyvärr. Synnerligen alkoholfritt konvent.  :insecure:

Rydfalk

Citat från: "EvilSpook"5. Skaffa tillstånd till, sätta upp och driva Greider/Öijer-baren?  :?
//EvilSpook

Jag räknar med att vi har skäl att återkomma till Greider/Öijer-baren i ett annat forum innan hösten ;)

Det låter väl överkommligt. Vi kirrar nog det där, ska dra ett mail till Elimää. Hmmm... kan ju sätta grabben på att köra Memoir och lite Wings of War...

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"