Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Hur skulle ni jämföra World at War med Conflict of Heroes?

Startat av Tordan, 10 maj 2009 kl. 14:54:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tordan

Hola! Jag är nyfiken på om någon har provat dessa spel och kan göra en jämförelse? Reglerna för CoH går att ladda ned men World At War har jag bara kunnat jämföra genom diverse recensioner. Jag tror mig förstå de större skillnaderna i spelsystemen så det jag mest är ute efter är spelkänslan. Conflict of Heroes verkar ha väldigt högt tempo i och med att motspelaren kan göra saker under sin motståndares action-turn. WaW verkar (har som sagt var inga regler att bläddra i) vara mer traditionellt men chit-draws orsakar ett större slumpmoment. Eftersom jag är wargamer-noob så är jag iofs inte säker på vad "traditionellt" egentligen innebär ;)

PS. Finns det spelföreningar eller liknande i Sthlm som man kan besöka för att dels (lära sig) spela och dels just bilda sig uppfattningar om olika spel? DS
/Tord Hoppe

Elias Nordling

World at War är mer traditionellt, och busenkelt på ett rätt trevligt sätt. Conflict of Heroes är betydligt mer ambitiöst.

Sammlingspunkt för Stockholmsspelandet är den så kallade lokalen, på Västeråsgatan i Vasastan. På grund av att hyresvärden med viss rätt inte vill att vi ska ha fler portnycklar är medlemsskapet begränsat till 15 eller så åt gången, men vi är generösa med gäster.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Sammlingspunkt för Stockholmsspelandet är den så kallade lokalen, på Västeråsgatan i Vasastan.

Komplett med soffa, kylskåp, en massa, massa spel (och framför allt lagringsutrymme för dessa) - SAMT - mumifierade möss emellanåt!
En mycket bitter liten man.

Tordan

Haha, såg nån bild på mumien. Får erkänna att jag blev mer skrämd av skärbrädan... ;)
/Tord Hoppe

Elias Nordling

CiteraFår erkänna att jag blev mer skrämd av skärbrädan...

Ja varför tror du mumien saknade huvud?  8)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Ja varför tror du mumien saknade huvud?  8)

Stockholmare don't take shit from nobody!  8)

:?

Frånsett det har vi en förträfflig lokal.  :D
En mycket bitter liten man.