Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

SANNA HISTORIER UR KRIGSSPELSINDUSTRIN

Startat av A F, 9 september 2009 kl. 22:36:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

(Har inget med Miku att göra. Obs.)

(Dum, näbbig och onödigt petig grafiker.) "Det är tyska och fransk brickor till två olika slag på det här brickarket."

(Designern) "Ja?"

(Dum, näbbig och onödigt petig grafiker.) "Hur vet jag vilka som är till vilket scenario?"

(Designern) "Det har inte varit några problem när vi speltestat."

(Dum, näbbig och onödigt petig grafiker.) "Men då har ni väll haft brickorna i olika plastpåsar hela tiden?"

(Designern) "Ja?"

(Dum, näbbig och onödigt petig grafiker.) "Men skulle det inte vara en bra idé om alla brickor till ett spel var ljusare än brickorna till det andra? Då slipper man sitta och gissa vilka blå brickor med tanks på som hör till vilket spel..."

(Designern) "Vi kan inte skydda spelarna från alla tänkbara misstag och fel de själva gör."

Elias Nordling

CiteraMen skulle det inte vara en bra idé om alla brickor till ett spel var ljusare än brickorna till det andra? Då slipper man sitta och gissa vilka blå brickor med tanks på som hör till vilket spel...

Du, jag satt och sorterade brickor till Gelfar och Gibbar härom veckan, och jag var jäkligt tacksam för att man märkt upp vilken trupp som hörde till vilket slag. Det märkte jag framför allt när några av ledarna var felaktigt färgkodade och vilket besvär det då var att bena ut vilka ledare som hörde hemma var och vem de förde befäl över.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraMen skulle det inte vara en bra idé om alla brickor till ett spel var ljusare än brickorna till det andra? Då slipper man sitta och gissa vilka blå brickor med tanks på som hör till vilket spel...

Du, jag satt och sorterade brickor till Gelfar och Gibbar härom veckan, och jag var jäkligt tacksam för att man märkt upp vilken trupp som hörde till vilket slag.

OCS BURMA - 60+ beige japanska skyttebataljoner. Alla med nummer runt trettio.

Holmgren

Citat från: "Anders Fager"(Har inget med Miku att göra. Obs.)
Då har det inte heller att göra i tråden om hans spel....

Tråd delad.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

ulve

jag fattar inte riktigt. Det är väl inte direkt någon nackdel om det är lätt att sortera? kan ju omöjligt vara jobbigt att göra några ljusare? Speciellt om grafikern och inte designern gör det. grafikern verkar ju vilja göra jobbet.

Elias Nordling

Jag fattar inte heller.

A F

Inte grafikern heller.

Elias Nordling

Du låter som en IT-ansvarig som tycker att hans jobb hade varit perfekt om det inte vore för de satans användarna som kommer och förstör genom att använda hans nät.

A F

Citat från: "Elias Nordling"Du låter som en IT-ansvarig som tycker att hans jobb hade varit perfekt om det inte vore för de satans användarna som kommer och förstör genom att använda hans nät.

Det fanns en förrådsman på Livgardets amförråd (han kunde 36ans tabell till astronomiska tal) som inte kunde förstå varför vi officerare envisades med att komma och ta ut pallvis av hans fina ammunition och SKJUTA UPP DEN!!!!  :twisted:  :twisted:  :twisted:

Mode

Citat från: "Anders Fager"Det fanns en förrådsman på Livgardets amförråd (han kunde 36ans tabell till astronomiska tal) som inte kunde förstå varför vi officerare envisades med att komma och ta ut pallvis av hans fina ammunition och SKJUTA UPP DEN!!!!  :twisted:  :twisted:  :twisted:
Ja, och ..?
Att förrådspersonal oavsett regemente uppvisar något alternativa former av intelligens relativt den variant av vilken en betydande majoritet av mänsklighten omfattas torde vara ett förhållandevis universellt känt begrepp. Sak samma med FMLOG. Inget att orka bry sig om - se dem som väderkvarnar. Att det antagligen hade varit bättre att "outsourca" förrådet än kasernvakten är en annan sak, men det kanske kommer det med vad det lider ...
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Strv102r

Saudi hade outsourcat logistiken fram till 1991. Fungerade utmärkt. Fram till krigshotet med Irak då éntrepenörerna sade upp kontrakten. Nu är deras logistik inte hanterad av kontraktörer längre. Men det hela kan ju bero på hur man skriver kontrakten och nog hade jag hellre sett att Tsf var outsourcat än kasernvakten som på F7. I armén är det inga, eller ont om, kontraktedare kasernvakter, än (och än är ett nyckelord).
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Kanger

Citera(Dum, näbbig och onödigt petig grafiker.) "Men skulle det inte vara en bra idé om alla brickor till ett spel var ljusare än brickorna till det andra? Då slipper man sitta och gissa vilka blå brickor med tanks på som hör till vilket spel..."

Ovanligt klok grafiker. Han kanske borde ta över designen av spelet också.

Citera(Designern) "Vi kan inte skydda spelarna från alla tänkbara misstag och fel de själva gör."

Problemet är bara att det är spelarna som köper spelet. Utan dem så kan designern sitta där och peta sig i naveln hur mycket han vill.

Snowfox

Citat från: "ulve"jag fattar inte riktigt. Det är väl inte direkt någon nackdel om det är lätt att sortera? kan ju omöjligt vara jobbigt att göra några ljusare? Speciellt om grafikern och inte designern gör det. grafikern verkar ju vilja göra jobbet.

Det låter väldigt användarvänligt och tidsbesparande för spelarna.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

A F

Citat från: "Strv102r"Fram till krigshotet med Irak då éntrepenörerna sade upp kontrakten.

Fantastiskt roligt.

A F

Citat från: "Kanger"Problemet är bara att det är spelarna som köper spelet. Utan dem så kan designern sitta där och peta sig i naveln hur mycket han vill.

Grafikern framhärdar också den teorin. Men icke...