Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spelträff i Skåne.

Startat av Daniel H, 6 september 2009 kl. 12:21:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Daniel H

Hej därute!

Sitter och funderar på om det inte är läge för en spelträff här i Skåne nu när höstmörkret närmar sig. Vad sägs?

MVH
Daniel

Andreas Lundin

Sure! Jag är på.  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Daniel H

Gott, skall vi försöka sätta ett datum och en plats så får vi se om flera kan och vill ansluta?

MB

Hej!

Om ni vill ha med en gröngöling så är jag väldigt intresserad.

Mvh
Magnus

jerry

Vi kan nog få ihop en bil från Karlshamn oxå , men vi behöver lite framförhållning bara, Kanske MB kan köra 6mm figurstrider ??
Så kan man slå ett par flugor med en enda fetsmäll.
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Andreas Lundin

Problemet är väl att kunna härbärgera/kasärnera(?) en massa människor. Någon som har en aning om hur många som skulle kunna tänkas vilja komma?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

Jag är gärna med. Vad hade ni tänkt lira? Spela både lördag och söndag?
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

MB

Om det finns intresse för ett minikonvent (eller en större spelhelg) med krigsspel/figurspel och brädspel, kan jag troligtvis låna Helsingborgs stadsbibliotek över en helg.

Det finns gott om utrymme för större spel, cirka 8 megaspel, plus caféet och mindre utrymmen, helt utan kostnad. I så fall kommer det också till att finnas viss möjlighet till reklam/information via bibliotekets hemsida.

Övernattning= bakom en hylla bland historieböckerna/militärhistoria   :up:

Mat= finns gott om dygnetrunt snabbmatsställen  i närheten  :up:

Kaffe= Dygnet runt  :up:

Dusch= typ en till alla :down:

Låter det intressant?

jerry

Absolut kanske att återkommande arrangemang av rätt sort i rätt landsända  :wink:
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Engelbrekt

Citat från: "MB"Om det finns intresse för ett minikonvent (eller en större spelhelg) med krigsspel/figurspel och brädspel, kan jag troligtvis låna Helsingborgs stadsbibliotek över en helg.

Låter det intressant?

Låter toppen!

//David
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Daniel H

Låter ju lysande! Räkna med mig. :D

Scipio

Om du inte lägger det på samma helg som någon annan krigsspelsevent så är jag där!   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

FF, Galore och nu Sydsvenskan. Krigsspelssverige börjar arta sig.  :up:
En mycket bitter liten man.

MB

Då gäller det att pricka in en helg som inte kolliderar med andra konvent.
Vad jag vet så är följande konvent på gång inom närmsta framtiden;

Borås Spelkonvent 30-31 okt - 1 nov

December har en tendens till att falla bort i alla spelsammanhang.

Galore 19-21 februari

Kanske mitten av november eller under januari skulle passa?

Och vad det gäller övernattning finns det ett väldigt bra vandrarhem, med eget kylskåp på rummet :up: , 100m från biblioteket för den som är intresserad av det.

Det är svårt att förutse hur många som kan tänkas vara med men cirka 30-40 bräd- och krigsspelare kan troligtvis samlas.

Om någon vill köra ett fast arrangemang kan det vara bra att vet det innan, allt för att kunna göra reklam och locka folk till spelet.

Jag kommer till att undersöka saken närmare i veckan efter att jag har träffat Daniel H och personalen på stadsbiblioteket.

Fortsätt gärna posta här i tråden om ni har frågor eller idéer hur vi kan få detta speltillfälla att fungera så bra som möjligt för alla.

tinG

Citat från: "BigPapaBear"FF, Galore och nu Sydsvenskan. Krigsspelssverige börjar arta sig.  :up:
Dito på det. Lysande initiativ!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte