Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Borås Spelkonvent, 3-6 november

Startat av Scipio, 6 september 2005 kl. 15:02:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 Gäster tittar på detta ämne.

Parni

Är någon intresserad av att åka med mig till Borås? Har plats för typ två pers med packning eller tre pers utan packning!  :D

Jag åker troligtvis tors efter jobbet och hem sent lördag !

//Pär

Yngve

Citat från: "Parni"Ja det skulle funka med Sicily! Jag har kört det lite (spelade bara ett par canadensare :-).

Jag kommer ihåg dina kanadensare. Ett h*lv*te att spela Axis när 7 av 8 Italienska divisioner ger sig utan strid (eller var det 8 av 9?).

Parni

CiteraJag kommer ihåg dina kanadensare. Ett h*lv*te att spela Axis när 7 av 8 Italienska divisioner ger sig utan strid (eller var det 8 av 9?).

VA, menar du att det kan ha någon inverkan på spelet om man har 1 eller 9 div Italienare  :D

A F

Citat från: "Parni"VA, menar du att det kan ha någon inverkan på spelet om man har 1 eller 9 div Italienare  :D

Det verkliga gisslet i Sicilly är dessa horder av fristående italienska mekaniserade bataljoner (om jag förstått rätt olika blandingar av pansarskytte, pansarbilar och tanketter) som rasslar omkring på ön. Med hjälp av det italienska högkvarteret i Collerone (!) så kan man organisera dessa i en italiensk mekaniserad kår som kan göra en massa obehagligheter.

Parni

Det är iaf roligt med italienare oavsätt om dom är där eller inte. Micke och Yngve tror jag ifs hade föredragit att de varit där oftare. Men som allierad vet man ju inte innan om dom kommer att ge sig eller ej. Jag menar man kan ju inte helt planera sitt anfall på att de kommer att ge sig, det blir liksom bara en bonus om dom gör det. Dock medförde detta i vårt spel att de allierade bara rann igenom och stod och bankade på Palermos port väldigt tidigt!

Skulle vara kul att lira det igen (med mer aktiv roll!).

Vad säger du Roger? Anders ? (eller de som är sugna!)

Next stop Palermao  :ultra:

A F

Citat från: "Parni"Det är iaf roligt med italienare oavsätt om dom är där eller inte.

Kan tyvärr inte deltaga då jag håller butik och ska dema The HellGame & testa R.A.F-spel. Men italienarna är kul. Är det däremot något som är lite suspekt i Sicily så är det numerären på det Italienska flyget, de hade en ruggig massa plan, men många var i dåligt skick och även där så ruttnade folk och gick hem. På förslag att man varje axis-replacemet-phase slår en tärning för italienskt flygslitage och tar bort ett step italienskt flyg om man slår en frya till sexa.

Scipio

Citat från: "Parni"Vad säger du Roger? Anders ? (eller de som är sugna!)

Next stop Palermao  :ultra:
Japp, helt klart intresserad. Har hittils barat solitärat lite på Sicily så det blir kul att köra det på riktigt.

Jag kan dock komma att behöva ta lite pauser från OCSandet för fixa plats och sätta igång spelandet hos intresserade, men du behöver väl göra dina drag ibland oxå.  :)

Hur blir det med göteborgarna då? Jonas, Robert, Flax och alla ni andra?

Länkar till AARen från LinCon för boosta er lite nu:
http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?t=201
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Sista dag att föranmäla sig är på måndag 31/10, det kostar 200 kr.
Missar man det så kostar det 300 kr att lösa helhelgsinträde på plats eller 100 kr per dag man vill vara där.

Det kommer att gå extrembilliga konventsbussar från Stockholm, Göteborg och Skövde-trakten.

tobias

Parni: Rapax efterfrågade skjuts från Linköpings-trakten, snacka ihop er!

Själv blir det reception större delen av konventet men kommer att dyka förbi för att snacka skit.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Parni

DONE !

8)

Inga fler från Linköping ?

//Pär

Yngve

Citat från: "Parni"Inga fler från Linköping ?

Tyvärr!

A F

SISTEN TILL BORÅS ÄR EN TRÖTT 5+3 LEDARE!!!

Delirium

Dammit, jag kommer först på fredagmorgonen!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

A F

Citat från: "Delirium"Dammit, jag kommer först på fredagmorgonen!

Då har vi redan tagit all groupies och dratt.

RAF-spelet gör i alla fall debut på BSK. KOm och pröva. Uppdaterade bilder finns här.

http://thehellgame.com/RAF/raf.html

Scipio

Nedräkningen har börjat, om drygt ett dygn så börjar det.
Ack O ack, vad ska jag packa? så mycket spel och så lite tid...