Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 45 Gäster tittar på detta ämne.

Strv102r

Blev lite wild & crazy och beställde Yalu, Bataan och No peace without Spain från Compass games, Blood & bridges från Lock´n´load och Rock of the Marne från MMP.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

B_J_S

Snöat in på singleplayer spel för stunden.
Spelar B-17 Queen of the skies nu och det ser bra ut för min besättning och flyplan. :)

Väntar på Patton's Best som jag lyckades köpa för en billig peng.  8)
//Jonas

Tordan

För en rookie avseende utlandsbeställning, jag antar att moms på 25% läggs på priset? Läggs det på kostnaden inklusive eller exklusive frakt?

Blev sugen på Storm Over Stalingrad och gör följande kalyleringar (avrundar lite fritt uppåt).

1. Grundpris: 25USD = 182 SEK
2. Frakt 20 USD = 145 SEK
2. inkl frakt: 45 USD = 330 SEK. Detta är intressant gentemot kostnad i sverige, ca 485 SEK inkl frakt.

3. Grundpris plus moms : 230 SEK. Ger totalt ca 375 SEK med frakt.
4. Grundpris plus frakt och moms på allt ger strax under 415 SEK. Med andra ord så är det fortfarande fördelaktigt. Jag är mest nyfiken på vilket alternativ som stämmer med verkligheten?
/Tord Hoppe

Holmgren

Citat från: "Tordan"För en rookie avseende utlandsbeställning, jag antar att moms på 25% läggs på priset? Läggs det på kostnaden inklusive eller exklusive frakt?

Blev sugen på Storm Over Stalingrad och gör följande kalyleringar (avrundar lite fritt uppåt).

1. Grundpris: 25USD = 182 SEK
2. Frakt 20 USD = 145 SEK
2. inkl frakt: 45 USD = 330 SEK. Detta är intressant gentemot kostnad i sverige, ca 485 SEK inkl frakt.

3. Grundpris plus moms : 230 SEK. Ger totalt ca 375 SEK med frakt.
4. Grundpris plus frakt och moms på allt ger strax under 415 SEK. Med andra ord så är det fortfarande fördelaktigt. Jag är mest nyfiken på vilket alternativ som stämmer med verkligheten?

Låt mig få rekommendera den här tråden.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Tordan

Ah, så det skall in en trevlig expeditionsavgift och därefter läggas på moms...  :twisted:  Jaja, jag tar nog och beställer i alla fall för att testa systemet. Lite som när jag köpte en (1) Ericssonaktie två dar innan IT-bubblan sprack  :ultra:
/Tord Hoppe

jonjac

Slog till igen. Ren idioti då jag spelar så sällan, men fick det så billigt. :)

Jag kollade upp spelet Red parachutes efter att ha läst en tråd* här på forumet. Återigen går jag på Olas rekommendation.

Fick det för $5.50 vilket totalt blev ca 140 kr inkl. frakt. Rätt ok.

* = http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?t=1344

Elias Nordling

The Caucasus Campaign kom idag, inklusive tullavgift. Det är av Mark Simonitch och det är på Kaukasuskampanjen, och jag har följt diskussionen, så det ser väl ut precis som jag förväntat mig. Möjligen är brickor och hexer större än väntat.

Bergen ser höga ut och de där bergspassen svårtillgängliga...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Caucasus campaign utan tull!  Yeaahhh!  :up:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Sten Ekedahl

Nu tror jag vi har hittat posttullens hemliga formel:
Ole dole doff... ! :P
Wargames - Laborationer i historia

Elias Nordling

Knights of Justice fån en gammal Wargamer, av Björn S här på forumet. Tidningen Wargamer var rätt bra, med många intressanta spel.

Elias Nordling

Senaste numret av Panzer Digest, nummer 8.

Det ser ut som det brukar, ett litet häfte av i positiv bemärkelse fanzinekaraktär. Tre spel i. Poor Bloody Infantry som är ett solitärspel om Somme på taktisk nivå (låter svårt!). Eindekker som också är ett solitärspel på operationell nivå där man är en Eindekkerpilot som flyger uppdrag. WWII Dogfight är korta miniatyrregler för flygstrid.

I övrigt innehåller tidningen numera också en bunt kortrecensioner av andra spel. Som bonus för att jag prenumererar fick jag Longstreet's Disaster, ett solitärspel om Pickett's Charge. Jag har spelat det i tidigare utgåva, det var småtrevligt. Denna utgåva introducerar litet fler optional rules och enheter.

pelle

Fick också tidning med Poor Bloody Infantry i dag.  :)  Fast ingen bonus.  :(  Funderar på att börja prenumerera för Garys små solitärspel är ofta spelvärda och det verkar vara en del läsvärda artiklar i tidningen också.

Elias Nordling

Det är helt klart en trevlig liten tidning.

Tordan

Så har då mitt första krigsspel med tunn karta kommit hem lagom till en barnfri helg  :P

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/29603/d-day-at-omaha-beach
/Tord Hoppe

Elias Nordling

Command & Strategy #7, via upphämtning i Lokalen. Litet schizofren produkt i och med att det är en tidning, som kommer i en spelkartong. Tidningen ser fin och välmatad ut, men konceptet sköts ju ner en smula av Vae Victis som bestämde sig för att sluta ha spel i tidningen samt själva återutge gamla spel på engelska i ungefär samma form som den tilltänkta Vae Victis International. Plus att Battles Magazine nu tagit den nisch som de som önskade sig Vae Victis på engelska efterfrågat.

Spelen i tidningen är dels slutinstallationen av Pearl Harbor, dels Blitzkrieg 1940: Hannut & Stonne från Vae Victis. Jag spelade det senare när det kom ut, och tyckte systemet var intressant men med mycket hål i reglerna. Får se om de putsat det till återutgivningen.

Anders har säkert en del kul skvaller om Vae Victis International-projektet.