Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

scifi / game massan

Startat av Tordan, 5 december 2009 kl. 13:55:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tordan

star i koen. nagon haer?
/Tord Hoppe

jonjac

Jag var där för några år sedan när det var i annexet på dåvarande Sollentunamässan. Vet inte... men var ju inte så mycket att se. Hur är det nu för tiden?

Tordan

Rätt trist tillställning för min del. Fanns mycket små dockor och figurer. Jag var på denna mässa för några år sedan och då kördes det en del miniatyrkrigföring á la WH40K om jag minns rätt. Nu var det två bord med kortspel, ett med någon sorts miniatyr-Godzilla som stampar hus och ett World of Warcraft-miniatyrer.

Dragons Lair krängde ett litet urval av brädspel och liknande. Undrar varför inte SciFi-bokhandeln är där?

Och så en del skådisar som skrev autografer. Michael Ironside såg ut att vara uttråkad, tycker nästan synd om dem...

Spara pengarna till nåt annat.
/Tord Hoppe

jonjac

Hehe... när jag var där så satt Warwick Davis (Willow), Ray Park (Star Wars episod I) samt Ron Perlman (Hellboy) och såg väldigt uttråkade ut också. :)

A F

Citat från: "Tordan"Undrar varför inte SciFi-bokhandeln är där?
Vad ska dom där att göra?

Tordan

Erm, sälja böcker, brädspel, rollspel, figurspel mm. Skulle gissa att de inte har något behov av att göra reklam för sig själva genom att visa upp sig på denna mässa.
/Tord Hoppe

A F

Citat från: "Tordan"Skulle gissa att de inte har något behov av att göra reklam för sig själva genom att visa upp sig på denna mässa.
Exkat. Vad ska sverigest mest etablerade geek-outlet göra på en mässa där alla redan vet vilka de är?

Elias Nordling

CiteraVad ska sverigest mest etablerade geek-outlet göra på en mässa där alla redan vet vilka de är?

Samma sak som alla andra utställare: Kränga prylar.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraVad ska sverigest mest etablerade geek-outlet göra på en mässa där alla redan vet vilka de är?

Samma sak som alla andra utställare: Kränga prylar.

Nu vet jag vad Propworld tar för en monter. SF-Bok säljer mycket och gör ingen vinst då de envisas med att betala ut lön till sina anställda. Ett pucko som jag har åkt på ett par av de där mässorna och omsatt 45000 utan att tjäna mer än fikapengar.

Elias Nordling

Ja det är många som ska ha sin del av kakan i ett sådant affärsarrangemang, och det är säkert lätt hänt att man går back om man inte har räknat på det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"