Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 45 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Hellenes, från GMT. Jag hoppade först över detta, då det är en CDG-Block-kombo, vilket gjorde att det kändes osannolikt att jag skulle spela det. Men sedan fick jag höra så positiva omdömen, och när jag kunde köpa det för 50% på GMTs rea tyckte jag att det kunde vara värt det. Kanske sambon vill spela det med mig.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

Nu speltestade jag ju Hellenes en hel del så kanske är biased, men jag gillar spelet. Tycker det lyckats fånga krigets gång ganska väl. "Problemet" med spelet är väl att det är svårt att komma igång, speciellt om man inte är en van spelare. Inga självklara saker man bara måste göra drag 1 osv. De har lagt till en bra spelexempel över ett par drag numera så skall inte vara så svårt numera.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Elias Nordling

Jag har ju läst min Thucydides,så jag kan ju använda historien som vägledning.

Micke G

Citat från: "Elias Nordling"Hellenes, från GMT. Jag hoppade först över detta, då det är en CDG-Block-kombo, vilket gjorde att det kändes osannolikt att jag skulle spela det. Men sedan fick jag höra så positiva omdömen, och när jag kunde köpa det för 50% på GMTs rea tyckte jag att det kunde vara värt det. Kanske sambon vill spela det med mig.
Va... :shock: Spelar du blocksspel? Har du provat Eastfront än?

Elias Nordling

Nej, jag har inte spelat Eastfront än. Det verkar bra, men det är dyrt. Sedan envisas folk med att spika på extrakartor, och ökenfront och västfront, och sedan är det ett monster som inte är lika bra längre efter allt jag hört, men set är så folk spelar det.

Micke G

Håller med, det är alldeles för dyrt. Köpte Napoleon's Triumph (Simmons Games) för ett tag sedan och där blev jag förvånad vad mycket man fick för pengarna. En fantastisk hårdmonterad stor spelplan, dubbla uppsättningar av stickers och regelböcker i färg samt alla andra spelkomponenter väl skyddade i lådan. Allt detta av högsta kvalitet för nästan halva priset av vad EF kostar, märkligt.

Elias Nordling

World at War: Blood and Bridges. Jag gillade det första World at War-spelet, taktiskt tredje världskrig med enkla men effektiva regler. Snabbspelat, med trevliga scenarior med olika taktiska typsituationer.

Sedan köpte jag expansionen, Death of the 1st Panzer, och upptäckte att de försökte göra det till ett hårdvaruspel (och nu ser vi vad som händer om vi gör samma anfall med Leopard II-stridsvagnar i stället för Abrams), något jag tycker systemet inte alls höll för.

Därför förhöll jag mig avvaqktande när Blood & Bridges släpptes. Sedan har jag hört positiva omdömen, och när LnL hade fraktfritt världen över slog jag till.

Det här är ett betydligt större spel än det första spelet. Två kartor brickor, en fullstor spelplan (riktigt mounted). Snygg produktion. Om man mäter i kilopris är detta ett mer prisvärt spel än det första i serien. Vi får väl se när jag spelat det om det också är det mätt i Kul.

EvilSpook

Köpte ...

The Korean War. Sunset games.
Beirut 82 (S&T #126).  
Into a Bear Trap (ATO).

av Björn. Det blir nog en riktigt bra jul...

//EvilSpook

Micke G

Citat från: "Elias Nordling"World at War: Blood and Bridges. Jag gillade det första World at War-spelet, taktiskt tredje världskrig med enkla men effektiva regler. Snabbspelat, med trevliga scenarior med olika taktiska typsituationer.
Har länge sneglat på det spelet, men aldrig tagit steget och köpt det. Få se hur det ser ut lite senare, har många spel på pre-order.

GOD JUL,

Micke

tinG

Jo det blev visst en julklapp till mig själv i år också: D-Day at Omaha Beach.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Föll för frestelsen av fri frakt och köpte Band of Heroes från Lockn Load Publishing. Hoppas det är bättre än ASL starter kit
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

B_J_S

Batton's Best har kommit och jag har precis läst igenom reglerna.
Känns som lite mer kött på benen än B-17.

Skall bli skoj och prova. :)
//Jonas

Elias Nordling

CiteraFöll för frestelsen av fri frakt och köpte Band of Heroes från Lockn Load Publishing. Hoppas det är bättre än ASL starter kit

Det skulle åtminstone jag hävda att det är.

B_J_S

Citat från: "Andreas Lundin"Föll för frestelsen av fri frakt och köpte Band of Heroes från Lockn Load Publishing. Hoppas det är bättre än ASL starter kit
Fri frakt??
Hade du någon kupong eller frisedel för att få fri frakt? :shock:
//Jonas

Holmgren

Citat från: "B_J_S"Fri frakt??
Hade du någon kupong eller frisedel för att få fri frakt? :shock:
Av detta lär man att man skall titta till krigsspel.se varje dag för att hålla sig uppdaterad. Spana in den här tråden.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!