Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 27 Gäster tittar på detta ämne.

B_J_S

Citat från: "Holmgren"
Citat från: "B_J_S"Fri frakt??
Hade du någon kupong eller frisedel för att få fri frakt? :shock:
Av detta lär man att man skall titta till krigsspel.se varje dag för att hålla sig uppdaterad. Spana in den här tråden.
Kommer ihåg att jag såg den då, men lyckades hålla mig från frestelsen.
Man glömmer snabbt sina misstag.  :(
//Jonas

Tordan

Storm over Stalingrad hämtat på posten i dag, tullfritt.  8)
/Tord Hoppe

Strv102r

Blood & bridges trillade in. No tull.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

P-O Jönsson

SPQR deluxe hämtades igår på postens företagscenter! Trots att jag betalt för att få det skickat hem, skrivit det samt portkoden på paketet osv! Tull, blev det också!
Denna gången var argumentet för att det inte kom hem till mig att "portkoden fungerar ej"!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

EvilSpook

Köpte Ignorant Armies (S&T) (http://www.boardgamegeek.com/boardgame/10102/ignorant-armies-iran-iraq-war) av Björn (igen), nu när väglaget tillät det.
Han har blivit lite av min personliga pusher...  :shock:

//EvilSpook

yvig

Citat från: "EvilSpook"Köpte Ignorant Armies (S&T) (http://www.boardgamegeek.com/boardgame/10102/ignorant-armies-iran-iraq-war) av Björn (igen), nu när väglaget tillät det.
Han har blivit lite av min personliga pusher...  :shock:

//EvilSpook

Väldigt vad du investerar då. Trodde Julen var en tid av ekonomisk katastrof för er familjefäder...

EvilSpook

Citat från: "yvig"Väldigt vad du investerar då. Trodde Julen var en tid av ekonomisk katastrof för er familjefäder...
Nejdå. "Bara" tio papp mer räkningar än vanligt...  :cry:

//EvilSpook

Elias Nordling

Senaste numret av Strategy & Tactics, med Crecy och Navarette som använder det gamla SPI-systemet Great Medieval Battles.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Citat från: "EvilSpook"
Citat från: "yvig"Väldigt vad du investerar då. Trodde Julen var en tid av ekonomisk katastrof för er familjefäder...
Nejdå. "Bara" tio papp mer räkningar än vanligt...  :cry:

//EvilSpook

Genomsnittssvensken köper julklappar för 6600 läste jag.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

jonjac

Citat från: "Delirium"Genomsnittssvensken köper julklappar för 6600 läste jag.
Galet mycket. Julen handlar visst bara om kommers(?) nu för tiden.

Jag skulle gärna också få så mycket klappar - i form av krigsspel! :)

Snowfox

>Julen handlar visst bara om kommers(?) nu för tiden.

Konsumtion är ordet du söker, folk köper saker och sedan lite mer saker för att lätta på trycket. De skulle behöva få längre arbetsdagar, då ter sig ett par timmar i ett shoppingtempel varje helg som ett jävligt stort slöseri med livet.  8)

Shopping har ju blivit ett normalt och accepterat nöje för många idag. Olyckligtvis har det gått ut på normala människors förmåga att spara inför sämre tider eller oväntade händelser.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Strv102r

Den som spar han har. Fast inte särskilt roligt.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

Nä pengar är värdsligt. Nya inköp:

Steam
Pandemia (svensk/finsk version)
Alla Descent-moduler

The Normandy Campaign
Twilight Struggle deluxe ed.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

CiteraPandemia (svensk/finsk version)

Den har vi haft mycket kul med, och även i sällskap med folk som mest gillat Yatzy. Expansionen är också värd att ha. Det funkar att blanda engelsk expansion med svensk utgåva. Det enda som "syns" är rollkorten som har olika baksidor, men det spelar ju ingen egentlig roll.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Jo visst pengar kan vara världsligt för den som har  :wink:
Nej, själv röstar jag för 2 timmars arbetsdag , det är ta mej faaan alltid tiden, tiden, tiden som ställer till det , iallafall här ute på landet, där vi är så få, så få....
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade