Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Lock and load : Operation Garbo

Startat av Strv102r, 6 augusti 2008 kl. 22:06:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Strv102r

Jag tror det. Om det funnits 8 st Strv 103 eller Strv 101/102/104 brickor, 8 st Pbv 302 brickor (plus skytte)  och två Pvpjtgb 1111 brickor hade man haft allt som behövts till en Pbat 63 (stridande plutoner) eller 4 str Strv 102 och 7 KP-bilar (plus skytte) och två Pvpjtgb 1111 till en Pbat G vilket hade varit trevligt för att bygga egna scenarion som jag kunnat grunda på den faktiska krigsplaneringen. Vet du hur många av varje som kommer att finnas?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Nisse

Bättre än det. Jag kan maila dig lite info om scenarion osv så kan du titta lite på det. Jag skall rota lite i datorn.

Men tänk på att jag inte är officer eller kan längden på eldröret på en Strv103C eller ens maxhastigheten på en pbv302 på fält :wink:  Så, please be gentle with me... :wink:  :)

Holmgren

Från Lock'n Load:

Citat från: "Lock'n Load"Hi Folks, We will start charging Operation Garbo today. As many of you know, Op Garbo is an expansion to World at War-Blood and Bridges that covers the Russian invasion of Sweden in May of 1985. Two new mounted maps, 176 new counters, scenario book, player aid, box. The game goes to the printer on July 12th. Order now to lock in the low P500 price.
Det rör på sig...
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

jonjac

Enligt de olika förhandstittar man fått ta del av så saknar Torrkölen och Notträsk prickar, vad beror detta på? Begränsningar i kartritarens keymap?

Nisse

Vad jag vet använder sig Mark av en tysk kille för grafiken men allt printas i USA. Någonstans på vägen har prickarna fallit bort...

A F

Lemmy stal dom.

jonjac

Brickorna till Operation Garbo finns nu online för den intresserade.

http://www.locknloadgame.com/userimages/OpG.ctrs.jpg

Några kommentarer av WaW-erfarna?

matpe

Citat från: "jonjac"Brickorna till Operation Garbo finns nu online för den intresserade.

http://www.locknloadgame.com/userimages/OpG.ctrs.jpg

Några kommentarer av WaW-erfarna?
Borde det inte stå PBV 302 på brickorna?

Andreas Lundin

CiteraBorde det inte stå PBV 302 på brickorna?

:lol:  :shock:

Vilken miss!

:D
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Nisse

Hmm tryckfelsnisse har slagit till... Nåja felet är ganska ringa och, vi får hoppas, det enda.

Jag tyckte pebban var bra, den skötte det den skulle klara av med bravur tycker jag.

Sen är det väl inte helt rätt jeepar på PV jeepen (jag kan inte den korrekta benämningen men det är något i stil med pvpjtgbil + siffror?) men det får duga.

Holmgren

Inläggen om huruvida Pbv 302 är värdelös eller inte återfinns nu i sin egen tråd här.

Tråd delad.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

jonjac

Ny uppdatering idag...

Op Garbo counters are in. They look fantastic...but we did make two mistakes. The BMP AP range isn't underlined, and I named the PBV 302 the PVB 302. I'll put errata in the box. We are building games now. Shrink wrapping tomorrow. First will ship no later than Friday. Today will be THE LAST day to get the P500 price.

Nisse

Idag dök mitt ex upp av Op Garbo. Det såg bra ut. Vissa saker var dock rätt annorlunda, ex ena kartan samt några av specialreglerna.

Nåväl nu återstår bara att se vad folk tycker om det om det blir  :up:  eller  :down:  Om folk kommer möta mig såhär  :D  eller såhär :twisted: ...

Stort tack till Strv102r här på forumet som hjälpte till med det mesta av vikt. Jag hoppas ditt gratisex också dykt upp.

Alla fel, tabbar och brister är dock bara mina och ingen annans.

Nisse

Efter att ha tagit del av boardgamegeek och consim står väl striden och väger får man säga...

Väldigt upprörda känslor ang svensk infanteris stats. Jag förstår kritiken och tar den till mig till viss del.

Dock är, som jag ser det, systemet lite begränsat när man endast har två tärningar att laborera med. Att ta bort en tärning sänker stridseffekten till hälften, att lägga till en tärning (som jag gjort) ger enheten en absurd ökning jämfört med alla andra. Men gör man ingen ändring är alla enheter lika starka och spelet blir väldigt generellt. Vad är det för vits att spela ex Syrier eller Amerikaner när allas infanteri är lika bra? Vari ligger utmaningen när alla infanterienheter är identiska effektiva?

Att PBV302 är lite extra bra i närstrid har också rört om i vattenglaset. Jag har sammanfattat ett "designers notes and thoughts" om varför jag gjort vissa saker samt den klassiska "hur tänkte du nu då..."

När jag mailat den till Mark så kan jag lägga upp den även här.

Kartan, ja alla prickar och cirklar är borta, varför vet inte jag. Dessutom är namnen på ena kartan inte riktigt de jag skrev dit...

Proof reading är jag helt oskyldig till.

jonjac

Citat från: "Nisse"Kartan, ja alla prickar och cirklar är borta, varför vet inte jag. Dessutom är namnen på ena kartan inte riktigt de jag skrev dit...

Proof reading är jag helt oskyldig till.
"Alla fel, tabbar och brister är dock bara mina och ingen annans."
 :wink:

Nä, måste va skitsvårt att designa ett krigsspel baserat på "verkligheten", särskilt när det är få variabler att variera. Sen är internetcommunityn rätt hård också.