Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 31 Gäster tittar på detta ämne.

EvilSpook

Operation Shocktroop

//EvilSpook

EvilSpook

Assault, Tactical Combat in Europe:1985
Reinforcements
Boots & Saddles, Air Cavalry in the 80´s
Bundeswehr, NATO´s Front Line
Chieftain, The British Army of the Rhine

//EvilSpook

P.S. Har för övrigt en dublett av den förstnämnda om nån vill köpa!

P-O Jönsson

"Battle above the clouds" hämtades ut i morse.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Andreas Lundin

Citera"Battle above the clouds" hämtades ut i morse.

Ser fram emot en snabbrecension
 :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Fick mitt paket från Jonas idag!
Eller ja, paketet kom för 2 dagar sedan, men det var sisådär med att få ut avin i tid... Jävla konsum :evil:
Wilderness War
Clash of Monarchs
Ghetto-nåt
Republic of Rome

Snowfox

Citat från: "silversixx"Ghetto-nåt

Snorungarnas framfart i Köpenhamn?   :P
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

Battle above the Clouds för mig med, utan tullmongo. Samt, i en separat försändelse, Empires of America och The Arduous Beginning från Victory Point Games.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

:ultra:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Jäla dig!  :x

jerry

"First wave at omaha" critical hit
Ps
Det var därför andra spel fick ge vika, kanske inte för pengarna men stressen av att se alla ospelade spel som står o tittar anklagande på en från bokhyllorna  :wink:
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Snowfox

>"First wave at omaha" critical hit

Tungt, min kollega köpte in det där och förslog att vi skulle göra det till sommarspelet (enda tiden på året vi har tid och möjlighet att ta oss an monsterspelen på fler än två kartor). Det är en tung låda.  :P
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

C3i nummer 23. I en separat försändelse kom 20 block till Hellenes som saknades i min kartong.

C3i nummer 3 är för övrigt det sista numret på min prenumeration av Berg's Review of Games. Jag tecknade mig för en 12-nummersprenumeration, och efter ett nummer lade han ned och jag fick överföra prenumerationen till C3i. Fett bra deal, jag har inte betalt för en C3i på tio år nu :-)

C3i nummer 23 innehåller Jena 20, som jag redan har och har spelat. De har lyckats stava Auerstädt fel  :cry:

Scenarior för Great Battles of History, Combat Commander och Command & Colours: Ancients. Jag förstår inte varför man gör scenarior för de två senare. Det senare för att OOB ändå blir så hittepå att det inte liknar nåt jag sett i historieböckerna, det förra för att de generella segervillkoren och slumphändelserna gör att alla scenarior ändå spårar ur i nåt som inte ett dugg liknar den situation som det ska handla om.

jonjac

Citat från: "Elias Nordling"Scenarior för Great Battles of History, Combat Commander och Command & Colours: Ancients. Jag förstår inte varför man gör scenarior för de två senare. Det senare för att OOB ändå blir så hittepå att det inte liknar nåt jag sett i historieböckerna, det förra för att de generella segervillkoren och slumphändelserna gör att alla scenarior ändå spårar ur i nåt som inte ett dugg liknar den situation som det ska handla om.
Jag tror följande två saker väger tungt för deras beslut:

* CC och C&C:A är storsäljare
* Folk tycker de är roliga att spela

jerry

Citat från: "Snowfox">"First wave at omaha" critical hit

Tungt, min kollega köpte in det där och förslog att vi skulle göra det till sommarspelet (enda tiden på året vi har tid och möjlighet att ta oss an monsterspelen på fler än två kartor). Det är en tung låda.  :P

Som gammal monster o asl-kampanjspelare har , jag sen jag först fick syn på spelet , insett att det blir omöjligt att under en vettig tidsrymd spela det.
Nej jag vill mest sitta o dregla över strandförsvaret o hoppas att kartan är informativ o solitär-pilla lite :up:
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Snowfox

Det damp ned två kartonger med begagnade spel idag.

Flashpoint Golan tack vare Jerry. Det var mycket hög nostalgifaktor, det är något speciellt med Victory Games spellådor och design.  :up:

Mechwar 2, ett taktistk monsterspel från SPI anno 1980 under den period som alla deras kartor skulle gå i gult mot brunt och har en väldigt orginell metod att visa uppbruten terräng. Lådan rymmer två spel egentligen, Suez to Golan och Red star/white star. Jag kan fortfarande inte förstå hur jag kunde göra mig av med det någon gång på 90-talet.

Dags och inventera antal brickor i Mechwar 2....