Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GDW Europa till salu!

Startat av Sten Ekedahl, 17 januari 2010 kl. 19:34:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Sten Ekedahl

Jag har nästan alla spelen i GDW's Europa-serie (utom VIII Fall of France och XII Second front) och inser att jag aldrig kommer att spela dem. Dessutom tar de hyllplats. Vill därför göra mig av med dem. Alla är i mint condition,  opunchade och i lådor, utom Narvik (i zip-lock) som jag spelat ett par gånger.  Priserna är satta efter genomsnittet på Ebay de senaste åren.

(I Fire in the east; 700:-)
(II Scorched earth; 950:-)
(III Balkan front; 350:-)
IV Narvik; 200:-
V Their finest hour; 700:-
VI Western Desert; 350:-
VII Case White; 600:-
IX The near east; 250:-
(X For whom the bell tolls; 350:-)
X Spain and Portugal (tidigare utgåva av ovanst.) 200:-
XI Torch; 350:-
(XIII The Urals; 175:-)
(XIV A winter war; 400:-)

Eller paketpris för samtliga; 4.500:-

Edit: Spel inom parentes sålda eller tingade.

Dessutom är Europa Magazine #23-#40 och (#46) till salu för 50:-/st.

Allt finns i Stockholmsområdet, så vid leverans till andra delar av landet tillkommer porto om det inte går att lösa på annat sätt.
Wargames - Laborationer i historia

Miku

Jag är lite intresserad av både Fire in the East och Scorched Earth (kanske t.o.m. Ural).

Har du fortfarande kvar dem?

/Miku

totte30

Damn you Sten :cry:

Du har återigen väckt samlargenen inom mig ...

Jag tar:
Balkan Front
For Whom the bells tolls
A Winter War
Magasin no 46

Lyckligtvis behöver jag ännu inte skaffa större lägenhet eller ny Sambo :up:

Hämtning & Betalning i lokalen (Om inte Ola fixar en FHS Pub :wink:)
Spelar:  Clash of Giants II

Strv102r

Taget! Vad sägs om 4 februari?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

totte30

Funkar för mig :up:

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

tinG

Ingen av er är på något vis kloka! Är inte dom här spelen både ospelbara och tämligen uråldriga?  :shock:

Gå och skaffa er var sitt ex av Wacht am Rhein 2 istället!  :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Uråldriga må de vara, men de är eminent spelbara. Wacht am Rhein II är själva definitionen av ospelbar vid jämförelse.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: "tinG"Ingen av er är på något vis kloka! Är inte dom här spelen både ospelbara och tämligen uråldriga?  :shock:
Uråldriga kanske men First to Fight är fortfarande det överlägset bästa spelet på polenkampanjen.
"Randomization is too important to be left to chance"

silversixx

Vid 16 års ålder så blev jag inlockad av ett par ljusskygga herrar i 35-års åldern. De frågade om jag var intresserad av strategisk krigsföring. -Visst sa jag, det kan vara intressant. Jag fick en regelbok och började plugga regler. Tänkte hur häftigt detta skulle vara! Jag hade ju sett en massa läckra spel i föreningens lokaler och hade speciellt spanat in det häftiga Home Before the Leaves fall som vid tillfället var uppsatt på tre ställen i lokalen (alltså ett exemplar per sida plus spelledarens). Dock så var ju självklart åldern till min nackdel under den gamla goda tidens hieraki, så jag fick inte vara med på HBTF, vilket iofs var ett parti som varade i 1 år, men som de bara spelade 4 turns på sammanlagt.
Men i alla fall, Europa-serien skulle vara häftiga grejer det! Jag hade ännu inte sett spelet i fråga, utan bara regelböckerna.
Så kom äntligen dagen, jag hade hårdpluggat hur man spelade och trodde att jag hade bra kontroll på systemet. Jag kommer in i lokalen och välkomnas av det ljusskygga sällskapet. Med en stor optimism i kroppen så stegade jag in i rummet där Operation Barbarossa precis satts upp.
Det som mötte mig var en syn som fick det att vrida sig i kroppen. Överallt fanns det fula, nästan handfärlagda kartor som åtföljdes av en treårings försök till att göra grafik. Jag började att backa, men ljusskygga sällskapet knuffade mig framåt likt ett kreatur på väg till slakt.
Och där stod jag sen, ensam på en front mot en kille som luktade ostbågar och som skröt om att han spelat "Tyschk" i åtta partier och aldrig förlorat. Sakta men säkert så malde han ner min front och mina medspelare tittade på mig med avsmak när jag försökte, i min blippspelsoskuldfullhet, täppa till hålen. Det hela slutade med att fronten kollapsade, min motståndare skrattade och sa att han minsann aldrig har haft så kul med att "krosscha" nån i ett "schpel". Sen fortsatte han att äta färdiggjort kaksmet med en sked. Förnedrad och med strupen blottlagd så fick jag ta emot den fulla artilleribeskjutning som var det ljusskygga sällskapets samlade livserfarenhet av sexuellt frustration.
Jag svor att aldrig mer spela ett fult spel, för det var för fula gubbar.

jonjac

:lol: :up:

Citat från: "silversixx"Och där stod jag sen, ensam på en front mot en kille som luktade ostbågar och som skröt om att han spelat "Tyschk" i åtta partier och aldrig förlorat. Sakta men säkert så malde han ner min front och mina medspelare tittade på mig med avsmak när jag försökte, i min blippspelsoskuldfullhet, täppa till hålen. Det hela slutade med att fronten kollapsade, min motståndare skrattade och sa att han minsann aldrig har haft så kul med att "krosscha" nån i ett "schpel". Sen fortsatte han att äta färdiggjort kaksmet med en sked. Förnedrad och med strupen blottlagd så fick jag ta emot den fulla artilleribeskjutning som var det ljusskygga sällskapets samlade livserfarenhet av sexuellt frustration.
Jag svor att aldrig mer spela ett fult spel, för det var för fula gubbar.
Nu börjar jag bli nervös. Ska snart bli skolad i OCS med massa erfaret krigsspelsfolk.  :shock:

BigPapaBear

Citat från: "jonjac"Nu börjar jag bli nervös. Ska snart bli skolad i OCS med massa erfaret krigsspelsfolk.  :shock:

Virgin meat for the wolves...  :D
En mycket bitter liten man.

Sten Ekedahl

Citat från: "Miku"Jag är lite intresserad av både Fire in the East och Scorched Earth (kanske t.o.m. Ural).

Har du fortfarande kvar dem?

/Miku

Finns kvar och är f.n. reserverade för din räkning.

Sten Ekedahl

Citat från: "totte30"Damn you Sten :cry:

Du har återigen väckt samlargenen inom mig ...

Jag tar:
Balkan Front
For Whom the bells tolls
A Winter War
Magasin no 46

Lyckligtvis behöver jag ännu inte skaffa större lägenhet eller ny Sambo :up:

Hämtning & Betalning i lokalen (Om inte Ola fixar en FHS Pub :wink:)

Taget! FHS 4/2 låter bra.

Miku

Perfekt!

Sten, skulle du kunna maila mig på: mailto:info@mikugames.com">info@mikugames.com
...så bestämmer vi tid, plats & cash...

/Miku

Sten Ekedahl

Dags för lite uppdatering; sålda spel och tidningar bortplockade från listan.

Alla är i mint condition, opunchade och i lådor, utom Narvik (i zip-lock) som jag spelat ett par gånger. Priserna är satta efter genomsnittet på Ebay de senaste åren.

IV Narvik; 200:-
V Their finest hour; 700:-
VI Western Desert; 350:-
VII Case White; 600:-
IX The near east; 250:-
X Spain and Portugal; 200:-
XI Torch; 350:-

Dessutom är Europa Magazine #24-26,  ##29, 33, 36, 37 och 40 till salu för 50:-/st.

Allt finns i Stockholmsområdet, så vid leverans till andra delar av landet tillkommer porto om det inte går att lösa på annat sätt.