Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel Galore III

Startat av silversixx, 2 september 2009 kl. 22:04:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Hej Mats,
Vi öppnar redan 1630 på fredagen och kör tills folk slocknar :)

Elias Nordling

Vad ska jag spela då?

Pratade ju om Baltic Gap med Björn H, men samtidigt vore det kul med nåt spel man hinner mer än sätta upp, spela tre omgångar och packa ner.

Någon som har några åsikter om vad jag ska spela och med vem?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Vvornth

Elias, har du kvar Scratch One Flattop som jag såg dig lira på FF för två år sen (och som jag lirade där för tre år sen) så ta rjag gärna ett parti.

Man kanske skulle kunna övertyga någon att vara Ref t.o.m.  :)
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Elias Nordling

Jag blev inte helsåld på det. Stridstabellerna var för trubbiga, så man kunde få sitt flygvapen slaktat bara på att rekognosera.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Vad ska jag spela då?

Pratade ju om Baltic Gap med Björn H, men samtidigt vore det kul med nåt spel man hinner mer än sätta upp, spela tre omgångar och packa ner.

God tanke.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

CiteraJa, om det fortsätter vara kul under vår kampanj vi kör nu.

Fortfarande ett alternativ?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Ja, det tycker jag, även om det verkar ganska tungt för centralmakterna i vårt parti tror jag det kan avhjälpas. Det skulle nog till och med kunna vara ett lämpligt konventsspel vad gäller att ha rimlig chans att avsluta? Åtminstone om man tänker sig team play, gissar jag.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Vvornth

Efter att ha kört monsterspel på de senaste årens Friendly Fire tänker jag nog anamma förra årets Galore-strategi: Sällskapskrigsspel.

Spel jag gärna skulle lira är:

Republic of Rome
Brittania
Twilight Imperium 3rd ed

Twilight Struggle får vara med på ett hörn men då som utfyllnadsspel innan/efter ett multispelarspel.

Kan också köra Here I stand men då endast om samtliga spelare har tidigare erfarenhet då det känns som de senaste 3-4 partierna av F-t-f HIS för mig har varit nybörjarsessioner.

BigPapaBear

Britannia vore kul.
En mycket bitter liten man.

jonjac

Citat från: "BigPapaBear"Britannia vore kul.
Jag är också gärna med på ett sådant parti!

Vvornth

3/4 - Jag vet fler som vill, men som inte vågar erkänna sig spela light bara för att det är en massa tunga, tuffa mastodontblippspelare på plats!

Delirium

Andreas, vi kan spika Great War in Europe om jag får tinga Centralmakterna. Mitt förslag är att vi kör det mer eller mindre i blixtversion för att se hur mycket meningslöst dödande man rimligtvis kan hinna med på en helg. Går det tillräckligt snabbt/dåligt för en sida kan man till och med hinna med andra spel.
Imperial Elegy
Space Empires

Andreas Lundin

Björn, det låter bra.  :up:  Utan Mid-East?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Vad jag har sett hittills är det tveksamt om de små manövrerna är värt den extra uppmärksamheten.

Jag föreslår att om det bara är du och jag så skiter vi i mellanöstern, men om det blir lagspel kan vi ha med det så man får lite mer att göra.
Imperial Elegy
Space Empires

jonjac

Jag kommer alltså troligen köra bil från Stockholm (norrort) till Galore. Förutom Björn H, någon mer som vill åka med?

Jag jobbar på förmiddagen, så jag kan inte åka förrän efter lunch.