Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

GMT Winter flyer 2005

Startat av Tommy Röhs, 16 november 2005 kl. 15:03:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Tommy Röhs

GMT har kommit med sin vinter katalog.

För med info kolla in:
http://www.gmtgames.com/GMTWinter05Flyer.pdf

Scipio

Ajaj, det gjorde riktigt ont ända in i pengapungen!   :o

GMT preorderlistan man har börjar bli rätt diger nu alltså...

Typhoon, 2nd Edition
Barbarossa: Army Group Center
Gustav Adolf the Great
Flying Colors
The Burning Blue
Pax Romana
Price of Freedom
Twilight in the East
Deluxe SPQR
Operation Mercury
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Förresten så stod det att man även skulle kunna preordra ett flertal nytrycknignar från LSG bland annat Jack Radey's "Black Sea * Black Death".

Nån som har kommit på hur man ska beté sig för att kunna preordra dom från GMTs sida...?

Andreas Lundin

Jag blev lite besviken på att Operation Typhoon 2nd edition inte finns med... Man kanske får glömma detta...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Den är på G efter EFS: KtR och då kommer den att i stället att ges ut i en Deluxeversion tillsammans med AGC i samma box.
Så jag håller tummarna.

Andreas Lundin

EFS: KtR? Vad är det?

EFS: KtR finns inte heller med på listan över p500-titlar (eller är jag blind? :shock:). Vilken tidshorisont jobbar vi med här egentligen? Ett decennium, eller?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

magnus lindström

jag dissade command and collors från början men börjar nu se potentialen ett ett snabbt lättspelat spel.

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"EFS: KtR? Vad är det?
EFS:KtR = East Front Series: Kharkov to Rostov
Det ska bli fortsättningen året ut (1941) för armegrupp syd.

CiteraEFS: KtR finns inte heller med på listan över p500-titlar (eller är jag blind? :shock:). Vilken tidshorisont jobbar vi med här egentligen? Ett decennium, eller?
Otålig?   :D
Vance jobbar på den nu. Kommer inte ihåg om jag har sett något datum för när det kommer att finnas upplagt på P500.
Men man kan ju hoppas på nästa år...

Scipio

Citat från: "magnus lindström"jag dissade command and collors från början men börjar nu se potentialen ett ett snabbt lättspelat spel.
Mmm, tyckte det verkade intressant och "preordrade" det, men när jag såg att dom skulle använda träklossar i stället för platta brickor eller figurer så kändes det som det kan kvitta för min del.

Träklossar är väl kul i exempelvis Napoleon och Rommel in the Desert där dom fyller ett FOW-syfte men när dom har samma tryck på både fram- och baksida så kunde dom väl lika gärna löst det på något annat sätt..?

magnus lindström

jag såg en version med plastfötter och då ser träbrickorna bättre ut. Det kan särskilt vara intalande för en oinvigd också.

magnus lindström

Det är också elakt att säga "köp nu och du får 3 slag du inte kan få tag i sen" :)

Scipio

Citat från: "magnus lindström"jag såg en version med plastfötter och då ser träbrickorna bättre ut. Det kan särskilt vara intalande för en oinvigd också.
Ja, pappbitar med plastfötter är faktiskt ännu fånigare...   :down:

Synd att inte DoW eller AH/Hasbro fick göra även denna så att det hade kunnat bli en lite mer rolig utgåva.

magnus lindström

Det låter som du vill ha plastfigurer? :)

Scipio

Citat från: "magnus lindström"Det låter som du vill ha plastfigurer?
Mmm, lite skamligt va...?   :)
Men ja, men det fungerade faktiskt riktigt bra på Memoir 44 och Battlecry.
Endera plastfigurer eller vanliga pappbrickor i så fall.
Alterntivet är ju att köpa det som det är (dyrt) och byta ut klossarna mot 1/72 plastfigurer som går att köpa från annat håll (ännu dyrare).
IOFS så går det i varjefall att hitta plastelefanterna i närmsta leksaksbutik, färdigmålade och allt...   :D

A F

Citat från: "Scipio"Jack Radey's "Black Sea * Black Death".

Ett kultspel if there ever was one. En av de underligaste operationerna som det nånsin gjorts ett spel av.

Tung  :ultra: