Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bilder från Friendly Fire 2005

Startat av Klas Malmström, 30 november 2005 kl. 15:36:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Klas Malmström

Bättre sent än aldrig..nu finns det lite bilder från Friendly Fire på min hemsida.
http://www.klasm.com/

Direktlänk: http://www.klasm.com/ASL/AAR/FriendlyFire_2005/Friendly_Fire_2005.html
Klas Malmström
Linköping

tinG

Jag får säga som Gert Fylking bruksr göra: Äntligen!  :up:
Tack för bilderna!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Härligt att sitta i vintermörkret och minnas ett attans trevligt konvent. Ser fram emot nästa!
En mycket bitter liten man.

Parni

Trevliga bilder Klas!

ASL:andet gick väl så där :-)
Men som sagt inte så lätt att möte en förberdd Mel (som hade spelat det någon/några ggr förut) och en scenariodesigner (Martin!)

Det var iaf kalaskul  :up:

Jag har nästan mentalt påbörjat planeringen inför FF2006.

Andreas Lundin

Vad är det för genomskinlig plastkonstruktion mannen till höger har på bild  ASLOK_2005_OR_13.jpg?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Klas Malmström

Citat från: "Andreas Lundin"Vad är det för genomskinlig plastkonstruktion mannen till höger har på bild  ASLOK_2005_OR_13.jpg?

Tärningstorn.
Klas Malmström
Linköping

Andreas Lundin

Vad har man det till?  :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Släng i tärningarna högst upp så ramlar de ut längst ner - voíla! Ett tärningskast är avklarat. Fantastiskt fånigt, men grymt bra om man vill undvika att slå på spelplanen.

Lite grand som det gamla spelet Spökhuset. Fast där hinkade man i en döskalle...

Andreas Lundin

om jag någon gång skulle uttrycka ett behov av ett sådant "verktyg" - snälla, skjut mig!

Mattias Rönnblom

Med en tärningskanon?

Hellstone

Citat från: "Andreas Lundin"om jag någon gång skulle uttrycka ett behov av ett sådant "verktyg" - snälla, skjut mig!
varför det? :?

Jag tycker tärningstorn är suveräna  :)

Yngve

Citat från: "Andreas Lundin"om jag någon gång skulle uttrycka ett behov av ett sådant "verktyg" - snälla, skjut mig!

Du kanske tycker att tärningsmuggar också är förkastligt? Som att käka kola med pappret på ungefär?  :P

Andreas Lundin

Tärningar slår man på spelplanen - och med ackuratess. annars blir det atombomb . Det är ju halva nöjet - att prickka in de tomma ytorna med tärningarna. Det blir lite problem med spel som Europe Engulfed, som har triljoooooner tärningar. Men de får faktiskt plats i Turkiet, som aldrig används som krigsskådeplats ändå... :)

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Det blir lite problem med spel som Europe Engulfed, som har triljoooooner tärningar.

Fast man använder ju aldrig mer än tolv om man är smart nog att använda sig av snabbtabellerna...  :up:

Nån dag ska jag banne mig invardera Turkiet!

totte30

Och missa känslan att skaka ett tjugotal tärningar i händerna :o

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II