Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GMT Rea

Startat av silversixx, 17 juni 2010 kl. 18:15:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

Citat från: "B_J_S"Men då har jag iofs inte din större kunskap om krigsspel.  :)

Oj, Björn! Hur har du vunnit en sådan auktoritet?!  :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

B_J_S

Citat från: "tinG"
Citat från: "B_J_S"Men då har jag iofs inte din större kunskap om krigsspel.  :)

Oj, Björn! Hur har du vunnit en sådan auktoritet?!  :P
:D
Insikt och ödmjukhet kommer man långt med  8)
//Jonas

Delirium

Ironi eller inte så tycker jag Wellington har två problem. För det första att det använder samma system som Nappy Wars. Det är precis att Nappy kommer undan med att ha så basala förflyttnings- och stridsmekanismer, och det är för att hela kriget ska porträtteras - grand strategy är ju ändå ganska kul när man får in lite events och coola/bisarra situationer (min Charles-ledda österrikiska armé i Bordeaux blir äntligen upphunnen av Cuestas spanjorer och ihjälslagen). Men när allt utspelar sig i Spanien känns det som att raka sig med boxhandskar. Mitt andra problem är att spelet har 50-50 att ta slut efter första omgången.

Oavsett vilket är det kul att du gillar det, jag antar att om man kan bortse från mina två gnälliga invändningar kan det vara ett kul cola och chokladboll-spel.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

B_J_S

Citat från: "Delirium"Oavsett vilket är det kul att du gillar det, jag antar att om man kan bortse från mina två gnälliga invändningar kan det vara ett kul cola och chokladboll-spel.
:D

Vet inte riktigt var du är på väg med cola/chokladbolls liknelsen.
Men om man tar det för vad det är - inget djupt spel - så tycker jag att korten gör spelet roligt varje gång man spelar.
Finns tillräckligt mycket i korten som kan stjälpa den bästa planen. Osäkerhet är roligt.
//Jonas

silversixx

Björn har det begagnat?

Delirium

Cola och chokladboll är den vanligaste beställningen i vår föreningskiosk.

Snowfox

>ett kul cola och chokladboll-spel.

Vad? :?

Använder du uttrycket precis om en del använder vaniljglass för att markera att det är frågan om något väldigt lagom, genomsnittligt eller som vi sa på 80-talet, att något var väldigt beige?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Delirium

Jag förklarar uttrycket i posten ovanför din, väl?

Snowfox

Nja, du talade om varifrån du fick uttrycket, inte hur man ska tolka det.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

Försvenskning av uttrycket Beer & Pretzel-game?  :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Ja...?  :?

Snowfox

Men säg det då!!! :lol: