Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

fraktkostnader Ebay

Startat av Vidar, 8 augusti 2010 kl. 00:01:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vidar

Hej

Är det någon som brukar köpa på ebay och har ett hum om fraktkostnader från USA. Efter lite meck på USPS hemsida får jag det till dryga 40 dollar för långsammaste frakt för ett paket på 3 kg (dvs typ ett spel). Ska det vara så eller finns det billigare alternativ?

/Vidar

jonjac

Citat från: "Vidar"Hej

Är det någon som brukar köpa på ebay och har ett hum om fraktkostnader från USA. Efter lite meck på USPS hemsida får jag det till dryga 40 dollar för långsammaste frakt för ett paket på 3 kg (dvs typ ett spel). Ska det vara så eller finns det billigare alternativ?

För mig har det hamnat på mellan 25-35 dollar för ett "normalt" kriggspel. Det beror lite på vikt/storlek såklart, men även på hur snälla säljarna är på att försöka hitta det billigaste alternativet.

First Class Mail International brukar ligga rätt bra till. Med det får du skicka paket på upp till 1.8 kg. Det hjälper ju dock inte dig i detta fall.

http://www.usps.com/international/sendpackages.htm

Jag tycker att $40 verkar vara det billigaste du kan komma undan med via USPS. Exakt vilket alternativ har du hittat för att få $40?

quest

Jag vann just en Ebayauktion på Devil's Cauldron och betalade då lite drygt 40 dollar i frakt.

Andreas Lundin

Just Devil's Cauldron går nog inte att få över billigare tyvärr...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vidar

3 kg var en höftning och jag har inte köpt något än. Satt och jämförde spelpriser mellan tradera och ebay och fick en ganska stor skillnad i pris. Men om portot är åtminstone 25 och upp mot 40 så blir det ingen större vinst i alla fall.

Tack för snabba svar.

/Vidar

Doomfarer

Jag har nästan helt slutat köpa spel från USA. Frakten är snordyr och åker man fast i tullen får man skatta på frakten också vilket suger extra hårt.

Men ibland bara måste man ha ett visst spel...
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on