Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nytt Leipzig spel

Startat av P-O Jönsson, 17 september 2010 kl. 11:11:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Snowfox

Hur ska man spela kampanjscenariot överhuvudtaget. 10 normalstora kartor är en gigantisk spelyta. Jag förutspår en lugn front i mitten av området.  :lol:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

BernadotteOnline

Citat från: "Snowfox"Hur ska man spela kampanjscenariot överhuvudtaget. 10 normalstora kartor är en gigantisk spelyta. Jag förutspår en lugn front i mitten av området.  :lol:

Det borde gå bra att dela upp i två eller tre fronter. Kan bli riktigt lyckat för lagspel.

http://boardgamegeek.com/image/822269/la-bataille-de-leipzig

Snowfox

Jo, och det finns naturliga uppdelningar av stykorna, det är bara att konstatera att den som har plats för att ställa upp spelet och har några pålitliga motståndare är en avundsvärd spelare.

Vi andra får vänta på att spelsystemet sätts i arbete på något mindre slag. Jag skulle inte ha något emot att han tryckte om de tidigare spelen han har designat.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Fredrik H

Citat från: "Snowfox"Jag skulle inte ha något emot att han tryckte om de tidigare spelen han har designat.

Det är den plan designern menar sig ha. Problemet med de här små företagen är att det ju aldrig går att ha något rimligt tidsperspektiv på det hela. Även om han säger att det ska tryckas snart så kan ju det innebära 2017 eller aldrig.
Kommer det fler kommer jag skaffa dem dock. Det är roligt och lättspelat utan att tappa för mycket tidskänsla.

BernadotteOnline

Citat från: "Snowfox"Jo, och det finns naturliga uppdelningar av stykorna, det är bara att konstatera att den som har plats för att ställa upp spelet och har några pålitliga motståndare är en avundsvärd spelare.

Vi andra får vänta på att spelsystemet sätts i arbete på något mindre slag. Jag skulle inte ha något emot att han tryckte om de tidigare spelen han har designat.

När jag för fyra år sedan hade kontakt med Azure W.E. så hade de Friedland kvar, men det är nog en raritet nu.