Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Charles S. Roberts Awards för 2010

Startat av Andreas Lundin, 10 augusti 2011 kl. 13:56:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

http://charlesrobertsawards.com/results.php?theYear=2010

Tänkte att jag länkar till den här. Vad tycker ni?

Normandy '44 var ett bra val tycker jag. Har spelat det minst fem gånger redan, vilket är jättemycket för ett krigsspel.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Har inget att säga om själva pristagarna, men det är så få som röstar och så löjligt många kategorier att priset känns rätt meningslöst.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

Håller i princip med Elias, men kan inte undgå att notera att GMT fullkomligt dominerar marknaden. Finns det statistik på sånt månntro?

silversixx

Det känns ganska naturligt. Av alla spelföretag så är det väl bara
GMT som spottar ur sig spel varje månad.

Elias Nordling

MMP gör väl ca 8 titlar per år också, liksom Lock n Load. Decision Games gör en tidning i månaden plus kanske fem lådspel om året. Victory Point Games gör ett spel i veckan...

Elias Nordling

Ska säga också att utfallet nog mer speglar vilka som gitte rösta.

Andreas Lundin

Jag tror nog att det stämmer. Men jag vill fortfarande hävda att Normandy '44 är ett alldeles förtjusande spel.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Micke G

Citat från: "Andreas Lundin"Jag tror nog att det stämmer. Men jag vill fortfarande hävda att Normandy '44 är ett alldeles förtjusande spel.
Hm... Kanske ska ta och öppna mitt ex och prova spela någon gång, har stått på hyllan och samlat damm länge nog nu :oops: