Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Here I stand

Startat av Adamius, 26 januari 2011 kl. 10:57:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Adamius

"Here I stand" har tydligen funnits tillgängligt sedan i oktober 2010 i nytryck, men jag har inte sett det förrän nu. Nå, jag har beställt det så från och med nästa vecka går det att spela det i Malmö för de som är intresserade. :)
Vis tecum!

Izze65

HIS
Hej! Är intresserad av att spela Here I Stand.Vi brukar bara bli 4-5 spelare så vi brukar alltid fattas lite folk. Så säg bara till när det blir lir.

Andreas Lundin

Jag är också intresserad!  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

Ett föredömligt lir i skolan assymetriska styrkor. Mycket intressant scenario och hög replayability pga de otroligt många olika strategierna man kan ta sig an.

Jag har haft nöjet att beta-testa uppföljaren Victoria och från det jag såg där så kommer det blir mer av samma lyckade recept. Jag har antagligen spelat mer partier HIS än alfapet i mitt liv, en liten bedrift med tanek på att jag aldrig lirat med färre än 5 spelare.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

thermopylai

Heter uppföljaren verkligen Victoria? Är det inte den som ska handla om Elisabet och Filip II? Virgin Queen?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

jonjac

Citat från: "thermopylai"Heter uppföljaren verkligen Victoria? Är det inte den som ska handla om Elisabet och Filip II? Virgin Queen?

Mycket riktigt, Virgin Queen. Den har man såklart på preorder. Kanske ett parti på nästa års Lincon och/eller Friendly Fire...? :)

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Jag är också intresserad!  :)

Ich auch. :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Izze65

Det är kul att några är intresserade av att spela HIS  :D .Så vi får samla ihop oss i framtiden och spela.Jag har Napoleonic wars och Sword of Rome också, om det finns intresse för det också.

Vvornth

Citat från: "thermopylai"Heter uppföljaren verkligen Victoria? Är det inte den som ska handla om Elisabet och Filip II? Virgin Queen?

Fel av mig, Virgin Queen är det förstås... något på "V" var hur jag mindes det... ;-)
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Delirium

Citat från: "jonjac"

Mycket riktigt, Virgin Queen. Den har man såklart på preorder. Kanske ett parti på nästa års Lincon och/eller Friendly Fire...? :)

Om GMT gör vad de ska kan jag garantera att Lincon ägnas åt Virgin Queen och Crown of Roses. Oerhört lovande spel bägge två må jag säga.

Edit: Och nu på morgonen läser jag en uppdatering från GMT där man säger att Crown of Roses är uppskjutet, igen. Bah.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Engelbrekt

Jag är på också, äger HiS men har bara spelat en gång.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Izze65

Hej alla spelare!
Har nu spelat Here I Stand 3 ggr och spelet slutar likadant varje gång,nämligen med att protestanten vinner en religös seger.Även om påven kör allt han har och Hapsburgaren binder upp sig i Tyskland så vinner protestanten.Jag tycker det är ett superroligt spel och det skulle vara synd att lägga det på hyllan.Så finns det något tips hur man stoppar Protestanten?

Delirium

Det enkla svaret är att ni måste hänga med bättre när spelbalansen ändras.

Under de första omgångarna vill fyra spelare att det går bra för Luther, medan bara påven och kejsaren är emot. En stark reformation är bättre än en svag för engelsmän, fransmän och turkar. Problemet är att de sedan ofta inte uppmärksammar Luthers masskonverteringar förrän det är för sent. Here I Stand bygger nästan helt på att spelarna vet vem det är som är på väg att vinna och kan balansera sitt spel därefter, protestanten är den som bäst smyger med sin vinst.

Hjälp Luther i början, straffa honom sedan. Hårt.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires