Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Dålig film!

Startat av Sten Ekedahl, 27 mars 2012 kl. 01:51:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Sten Ekedahl

Zappade mellan kanalerna på TV tidigare ikväll och kom på TCM in i filmen "The Big Red One" från 1980. Ungefär 2/3 av filmen återstod, och trots att jag sett den för länge sedan bestämde jag mig för att titta på den och se om den verkligen var lika dålig som jag kom ihåg den. Den var ännu sämre! :x
Wargames - Laborationer i historia

Nisse

Försök tänka lite positivt, ibland måste man uppleva något riktigt dåligt för att uppskatta det som är bra. Denna film kanske "kalibrerade" dig vad som är en rejält dålig film, så nu kan du både uppskatta och bedöma en bra film.  :D

Elias Nordling

Är det den om Ardennerna där pansarstriderna är filmade i spansk klippöken?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Nisse

@elias, jag tror du tänker på filmen "Patton, pansargrneralen". Också den rejält dålig.

Dom åkte runt i M47 vagnar har jag för mig? Scenen där tyska och amerikanska vagnar åker rakt mot varandra och skjuter och Patton står på en klippavsats och skriker "ha i read your book!" när amerikanerna vinner är obetalbar.

Syftar väl på att Patton skall ha läst boken Infanteri Greift an och att Patton därmed visste hur Rommel skulle agera och därmed hur han skulle slå honom...

Fenomenalt dålig.

Elias Nordling

>@elias, jag tror du tänker på filmen "Patton, pansargrneralen". Också den rejält dålig.

Nej, och jag minns den som bra. Där talar vi i alla fall om ett ökenslag som var inspelat i öknen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Sugig film om Ardennerna... Kan mycket väl vara "Det stora slaget" från 1965. Såg den på bio för... många år sedan. Den sög fett!

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

sfclinken

Big Red One är med i boken "101 krigsfilmer du måste sett innan du dör". Benämns som "ett solitt och kraftfullt filmande". Filmen anses som regissörens mästerverk.

Känns som jag måste kolla på den och skapa en egen uppfattning.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Sten Ekedahl

Citat från: "sfclinken"Big Red One är med i boken "101 krigsfilmer du måste sett innan du dör". Benämns som "ett solitt och kraftfullt filmande". Filmen anses som regissörens mästerverk.

Känns som jag måste kolla på den och skapa en egen uppfattning.
Är rädd att du blir grovt besviken.
Wargames - Laborationer i historia

sfclinken

Ok, den går på TCM imorgon igen så jag får väl kolla på den då  8)
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

sfclinken

Citat från: "Sten Ekedahl"Är rädd att du blir grovt besviken.

Okej...du hade rätt. Det kändes ändå som om den hade potential men scenen där Lee Marvin kastar bort en rekryts bortsprängda pungkula med kommentaren "Det är därför du har två" drev liksom ner spiken i kistan riktigt ordentligt.

Hur kommer det sig att Mark Hamil hamnar i en sån här film efter SW? Usel agent?
GMY Peter