Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2012

Startat av Rydfalk, 30 januari 2012 kl. 17:03:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Vi som arrar bor en halvtimmes resa öster- respektive västerut från Linköping. Vi har som mål att vara på plats från 09:00 - fast det kan slå lite beroende på hur länge vi är på plats kvällen innan.

Ofta brukar nån sova i salarna och är fullt väckningsbara runt nio-hugget. Annars brukar det funka att prata med Piazava så öppnar de salen - fast inte innan nio för ev småtrötta krigsspelare därinne.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

rensarn

Sååå...runt 0900 på onsdag kan vi börja
sätta upp eller är jag för entusiastisk nu?
Rensarn

Rydfalk

Citat från: "rensarn"Sååå...runt 0900 på onsdag kan vi börja
sätta upp eller är jag för entusiastisk nu?
Ja, det var att ta i lite...

Konventet börjar på torsdag kl 09:00. Vi tjuvstartar onsdag em - ingen bestämd tid utan när studenterna är borta. Själv åker jag nog dit först efter 15.

/Mikael

Rydfalk

Efter en del logistiksnack kommer vi nog inte till LinCon innan 17. Vi ska ha med oss spel och plexi som vanligt men i år också terräng, figurer och ett diorama (som inte står i Krigsspelsrummen) så vi behöver familjens bägge bilar.

Kommer heller inte hinna puncha WED så någon bör ta med ett exemplar om det ska sättas upp nåt stort.

/Mikael

Andreas Lundin

Jag gråt inte plats med WED... Jag åker tåg i år och har med mig en massa spel jag ska sälja...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Citat från: "Rydfalk"Kommer heller inte hinna puncha WED så någon bör ta med ett exemplar om det ska sättas upp nåt stort.

Tar med mitt exemplar, kartor, knivar och nagelklippare så får vi väl se...

Det blev en lång natt...

/Mikael

Andreas Lundin

Nu pulade jag ner mitt WED i väskan ändå...så det löser sig.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Har någon med sig ett spelbart TDC också eller blir det bara WED?
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Har inget TDC
... :(

Rydfalk

Jag tar med TDC och WED (opunchat)... en massa plexi och en massa annat...
/Mikael

Andreas Lundin

Jaha då var man på plats och sätter upp vansinnesprojektet TDC+WED...

pelle

Citat från: "Andreas Lundin"Jaha då var man på plats och sätter upp vansinnesprojektet TDC+WED...

Måste se. Om barnen somnar hyfsat kommer jag förbi i kväll. Hur sent håller ni på ungefär?

Klas Malmström

Citat från: "Andreas Lundin"Jaha då var man på plats och sätter upp vansinnesprojektet TDC+WED...
Lite bilder från torsdagen finns här: http://photobucket.com/LinCon2012
Klas Malmström
Linköping

Sten Ekedahl

Hoppas ni har tillgång till TV i Linköping så att ni kan se VM-hockeyn också. :P
Wargames - Laborationer i historia

pelle

Citat från: "Sten Ekedahl"Hoppas ni har tillgång till TV i Linköping så att ni kan se VM-hockeyn också. :P

Rogers telefon.