Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelstidningar

Startat av BigPapaBear, 29 augusti 2012 kl. 13:28:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Johnson

Elias, kanske dags att ta en ny titt på Against the Odds.

Boudicca-numret (nr 35) har ett helt ok spel och artiklarna känns verkligen inte "kackiga".

Både spelet och själva tidningen har fått utmärkta omdömen vad jag kan se.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Snowfox

>Paul Rohrbaugh och Perry Moore visar att de inte bara har dåligt omdöme utan saknar kvalitetskontroll.

Du driver ditt korståg mot Rohrbaugh minsann.  :D

Det finns ett antal designers som kräver en bra utvecklare som fokuserar deras spel, Richard Berg är än, Perry Moore en annan.

Kvalitetskontroll och tidningsspel. Personligen tycker jag det är samma visa i samtliga tidningar. Ta S&T, i en årsprenumeration får du ett utmärkt spel, en två tre ok spel och resten som inte är värda att spenderat tid med då antingen regler eller spelpjäser kräver errata för att det ska fungera. Jag tycker de köps mer för artiklar än spelen, ända tills nästa American Revolution dyker upp och förnyar förtroendet för tidningen.

Det som skiljer ATO från tidningarna från Decision Games är att designen ofta är lite mer experimentell. Decision har gått mer och mer till fabriksproduktion, ett antal spelsystem som de pressar ned spelen i. ATO spelen är fortfarande unika. De andas lite S&T på Dunnigans tid. Därmed inte sagt att deras designers håller samma skärpa.

Battles köper man för recensionerna, inte för spelen...
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Snowfox

Citat från: "Andreas Johnson"Elias, kanske dags att ta en ny titt på Against the Odds.

Boudicca-numret (nr 35) har ett helt ok spel och artiklarna känns verkligen inte "kackiga".

Både spelet och själva tidningen har fått utmärkta omdömen vad jag kan se.

Även det numret som föregick Boudicca är bra, både spel och artiklar.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

CiteraDet finns ett antal designers som kräver en bra utvecklare som fokuserar deras spel, Richard Berg är än, Perry Moore en annan.

Paul Rohrbaugh är en konstruktör som kräver en bra utvecklare, vilket tidningsspel sällan har tid med. Perry Moore är en konstruktör vars spel mår bäst av en total hjärntransplantation. Vilket faktiskt har förekommit med lyckat resultat.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraDet finns ett antal designers som kräver en bra utvecklare som fokuserar deras spel, Richard Berg är än, Perry Moore en annan.

Paul Rohrbaugh är en konstruktör som kräver en bra utvecklare, vilket tidningsspel sällan har tid med. Perry Moore är en konstruktör vars spel mår bäst av en total hjärntransplantation. Vilket faktiskt har förekommit med lyckat resultat.

Det som är mest läskigt med den här kommentaren är att du för evigt dömt dem till att aldrig kan göra ett bra spel i framtiden.

Men du har rätt i en sak ock det är att tidningsspel sällan får den utvecklingstid de skulle behöva och att man, oavsett tidningsval måste vara införstådd med att en och annan kalkon följer med på köpet.

Battle är nog den bästa "första" tidningen. S&T eller ATO är bra val om du vill ha en bred tidning med lite historiska artiklar och ett spel som kompletterar huvudartikeln. World at War och Modern War är alternativ om det militärhistoriska intresset är smalare.

:D

zilver

Men det ligger i sakens natur att tidningsspel inte speltestas särskilt mycket. Det finns vare sig tid eller ekonomi i det. Tittar vi tillbaka i spelhistorien har ju alla tidningar haft sina upp och nedgångar. Jag spelar inte särskilt ofta tidningsspel just därför, men jag är hopplöst svag för lite snajdig grafik och ser mer spelen som en annan form av illustration till resten av tidningen. Till Battles fördel är att jag får känslan av att det verkligen är ett "labour of love". Ojämn utgivningstakt ja, men en betydligt högre lägstanivå än någon av de andra. Bra bemötande av kunden också.

Elias Nordling

CiteraDet som är mest läskigt med den här kommentaren är att du för evigt dömt dem till att aldrig kan göra ett bra spel i framtiden.

Jag tror inte att mitt ord påverkar kvaliten på deras spel. Paul Rohrbaughs spel fortsätter jag att ge en chans om de är lättsamma och jag inte behöver betala för att chansa på dem. Perry Moore... ärligt talat förstår jag inte hur den som försökt spela tre Perry Moore-spel i sina dar och fortsätter köpa dem tänker. Skulme vara om de första två var Into a Beartrap och Landships då.

Vi krigsspelare fortsätter att finansiera alldes för många alldeles för dåliga spel.

Elias Nordling

Men om vi säger så här då  kan du räkna upp några spel av Paul Rohrbaugh och Perry Moore som du spelat och skulle rekommendera?

Jag skulle kunna rekommendera Into a Beartrap av Perry Moore, trots en del skönhdtsfläckar och att gatunätet och ryssarnas anfallsriktningar tydligen inte motsvarar verkligheten för fem öre.

Paul Rohrbaugh... tja de mindre ambitiösa spelen är varken bra eller dåliga. En del av vykortsspelen är värda sin investering i tid och pengar.

Snowfox

Citat från: "Elias Nordling"Men om vi säger så här då  kan du räkna upp några spel av Paul Rohrbaugh och Perry Moore som du spelat och skulle rekommendera?

Tja, du kan försöka med Meatgrinder som kom ut i ATO. Into the Beartrap har du nämnt. Sen vill jag minnas att han hade några spelbara spel i S&T på 90talet. Ett om britternas strider i Irak under första världskriget samt ett som handlade om Golanfronten 1973. Inget av dem var i Armadaklass.  :lol:

PB ber jag att få återkomma till. Jag har två av hans spel i pipen för denna höst.