Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2012 AAR med bilder

Startat av BigPapaBear, 3 september 2012 kl. 00:22:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Ännu ett fantastiskt konvent är till ändä. Tiden går på tok för fort.

Jag vill börja med att tacka konventsgeneral Rydfalk och han stab för ett kanonbra jobb. Jättegod mat, bra kiosk och förträfflig service på alla sätt och vis!

Maten förtjänar förresten ett extra omnämnande. Rydfalkarns chili, Johans fläskfilé... Synnerligen utsökta rätter!

Konventet var som alla känner till lite mindre i år, då ASL-folket inte dök upp. Jag fick till och med eget sovrum! Men trots manfallet så var stämningen på topp. Det krigades på marken, i luften och i rymden och alla verkade ha hur roligt som helst.

Det här är Friendly Fire från mitt perspektiv. I kronologisk ordning:

Nyanlända till konventet. Svante spelledde mig och Matti i solitärspelet Barbarossa Campaign. Gav mersmak måste jag tillstå.

Tidigt på plats var även Virgin Queen-folket. Det hojtades högt om att gifta bort prinsessor och investera i konst.

Utöver att serva konventsbesökarna såg Rydfalkarn till att låta nästa generation krigsspelare få skjuta av sig lite. Här i SCS: Bastogne

Matti, Svante och Elias låter italienare och österrikare gå i clinch i första världskriget i spelet Strafexpedition.

Min egen huvudsyssla under fredagen och halva lördagen: Pursuit of Glory tillsammans med Jocke. Klart underhållande spel som dryper av härlig krom.

Småspelen har givetvis sin plats på konventet. Svante försöker finta bort Mordors horder i Reiner Knizias eminenta Lord of the Rings: Confrontation deluxe.

Krig på väldigt liten skala i Band of Brothers: Screaming Eagles.

Konventets mest spelade spel? Stronghold. Vet inte hur många partier Matti lyckades skrapa ihop.

Men vad är nu detta? Ett eurogame i händerna på riktigt tunga krigsspelsgrabbar? Vart är världen på väg? Kingdom Builder

Rydfalk junior, en av de förträffliga konventsarrangörerna, ger sig i kast med ett spel som jag tror hette Netrunner.

Lite utsikt

Grabbarna handlar med papperspengar i Age of Rennaisance.

Roger och Elias åker skidor i Red Winter. I bakgrunden funderar Jocke på nästa drag i Pursuit of Glory.

Snabbt gästspel av ASL-hövding Rönnblom. Gissar att Firendly Fire-abstinensen blev för stor. :)

Ännu en utsiktsbild.

Krig med färgglada klossar och små leksaksrymdskepp i Eclipse.

Mer rymdkrig. Rex: Final days of an empire.

Roger och Elias byter skidor mot korståg i Kingdom of Heaven.

Jag och Jocke provade No Retreat och vet inte riktigt vad vi ska tycka. Båda är skeptiska, men vill nog prova det igen.

Elias lät mig jaga brittiska bombplan i Nightfighter. Ett spel som inte riktigt föll mig i smaken.

Nytappning av gamla Samurai Swords.

Krig i modern tid. Jag och Svante låter våra koalitionstrupper jaga talibaner i Afghanistan. Operation Anaconda. Charmigt spel som jag skulle rekommendera till nybörjare. Kanske inte fullt lika roligt att spela taliban dock.
En mycket bitter liten man.

Rydfalk

:up:  :up:  :up:
Gillar mina muntra miner!  :lol:

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

CiteraElias lät mig jaga brittiska bombplan i Nightfighter. Ett spel som inte riktigt föll mig i smaken.

Det var påtagligt hur ont i huvudet Björn fick när han var tvungen att tänka ;-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Tordan

Inspirerande läsning/tittning!
/Tord Hoppe

sfclinken

Efter at tha tittat på bilderna så känns det som om ni lykats pressa ihop 2 veckors spelande på 3 dagar. Imponerande, önskar jag kunde varit där.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Scipio

Fina bilder! Kul att se all aktivitet och det är alltid roligt med bildbevis på att man hade roligt.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Ni verkar ha haft superskoj utan mig. Tack för bildbevisen Björn.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Citat från: "Scipio"Fina bilder! Kul att se all aktivitet och det är alltid roligt med bildbevis på att man hade roligt.  :)

Vill på nytt få fört till handlingarna att jag hade betydligt roligare än vad de så kallade bild-"bevisen" antyder.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Doomfarer

Sugen blev man allt. Bra med bilder.  :up:

Hur gick det i VQ? Tycker personligen att HIS blev för segt att spela FtF, funkar bättre on-line. Är VQ lika illa eller flyter det bättre där?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Klas Malmström

Citat från: "Doomfarer"Hur gick det i VQ?
Länge leve Kejsaren!
Klas Malmström
Linköping

andqui

Citat från: "Klas Malmström"
Citat från: "Doomfarer"Hur gick det i VQ?
Länge leve Kejsaren!

Precis som Klas så blygsamt påpekar så vann HRE en autovinst i turn fyra. :shock:

Detta med stor hjälp av främst två saker:
- Rogers (som spelade protestant) milt sagt utomjordiska preach sermon-slag
- Klas satsade på protestantisk seger och tog protestanten på upploppet

Jag är inte bitter.
:wink:
Anders

jonjac

Såg jättetrevligt ut. Fasen att jag inte kunde vara med i år. Men nästa ska jag boka in redan nu!

Delirium

Härliga bilder! Som någon sa, bra med bevis på att man hade roligt (även om vi ser rätt sura ut oftast).

Citat från: "Doomfarer"Sugen blev man allt. Bra med bilder.  :up:

Hur gick det i VQ? Tycker personligen att HIS blev för segt att spela FtF, funkar bättre on-line. Är VQ lika illa eller flyter det bättre där?

Lustigt, jag skrev i en annan tråd för ett par minuter sedan att VQ inte funkar särskilt bra live jämfört med pbem. :)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Klas Malmström

Har lagt upp lite av dom bilderna jag tog här: http://photobucket.com/FrF2012
Klas Malmström
Linköping

Scipio

Gött ännu mera bilder.  :up:
"Randomization is too important to be left to chance"