Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Den seriösa krigsspelarens hörnklippare...

Startat av Scipio, 29 augusti 2012 kl. 10:35:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Doomfarer

Kul svar man fick vid beställningen:

CiteraHello Paul,
Thanks for the order.  We don't normally accept foreign credit cards, but I will make will this time because you must be a gamer if you are interested in the 2mm corner rounder.

:up:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Tordan

För litet med 1,3cm?

Macho, macho man!

Finns i blått, men med mindre diameter.

Editerat måttet, viss skillnad på mm och cm, men jag förstår inte riktigt vad som är 1,3 respektive 0,6 cm? Ett mått på radien eller hur lång omkretsen blir? Hur som helst var syftet mest att inspirera till att kanske hitta liknande verktyg inom rikets gränser. :D

Edit 2: på andra siter anges måttet som t.ex. "1/4" cutting radius".

Edit 3: http://www.abcoffice.com/images/corner-rounder.gif  (skall sluta nu)
/Tord Hoppe

Scipio

Citat från: "Tordan"För litet med 1,3mm?

Macho, macho man!

Finns i blått, men med mindre diameter.
På länken du lade upp så ser dock rundning ut att vara 1.3cm vilket nog är i största laget?
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Ni som sprungit iväg och köpt klipparna nu får rapportera era intryck när ni fått hem dom och hunnit med och testa.

För min del så finns det ingen återvändo till något annat längre ivf. tills dess dom uppfinner någon helautomatiserad lösning.  :)

Intrycken från FF var positiva, en del gillade 2mm och andra 3mm och andra båda två beroende på brickstorlek.

Hade tänkt att vi skulle haft en speed-cutting-tävling mellan nagelklippare, tången och C4-cuttern för att se om vi kunde utse en snabbaste klipparen men intresset var lite svalt.

Elias Nordling

Nu missade jag ju att få en demonstration i alla fall! Jag såg det supersnygga resultatet på stora brickor, men på mindre brickor gissar jag att 2mm blir bättre. Eller?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Äh, vem försöker jag lura? Jag köper en av varje.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: "Elias Nordling"Nu missade jag ju att få en demonstration i alla fall! Jag såg det supersnygga resultatet på stora brickor, men på mindre brickor gissar jag att 2mm blir bättre. Eller?
Ja jag gillar 3mm på dom stora brickorna men på dom små så blir dom nästan runda om man använder den så där kör jag 2mm.
Men det fungerar lika bra med 2mm rakt över på allt egentligen om man inte tycker den extra rundingen är charmig.

Rydfalk gillade inte den extra rundningen han tyckte den gjorde att brickorna såg för "euroiga" ut...  :D

jerry

Lägger man liksom brickan i en sorts "skål" o klipper alla 4 hörnne på en gång eller är det ett hörn itaget som gäller ?
Tången ser ju lite fyrkantig ut.
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Doomfarer

Citat från: "Scipio"Rydfalk gillade inte den extra rundningen han tyckte den gjorde att brickorna såg för "euroiga" ut...  :D

Uttalas det "horiga" eller? ;)
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Scipio

Citat från: "jerry"Lägger man liksom brickan i en sorts "skål" o klipper alla 4 hörnne på en gång eller är det ett hörn itaget som gäller ?
Tången ser ju lite fyrkantig ut.
Ett hörn i taget.

jerry

Ok !
tackar.
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Rydfalk

Citat från: "Scipio"Rydfalk gillade inte den extra rundningen han tyckte den gjorde att brickorna såg för "euroiga" ut...  :D

Vi anordnar träffar med avsikt att genomföra seriösa simuleringar av historiska konflikter. Då ska det tamejfan inte se ut som nåt rackarns hopsamlande av får eller nåt jämra rälsbyggande! (1)

/Mikael

(1) Fast att justera rälsbredden på sovjetiska järnvägar är förstås ok, bara brickan inte har för rundade hörn...
"Hoppas det regnar i sommar!"

Snowfox

Tycker forumägarna ska lägga password på den här tråden för diskussionen är allt annat än vanlig vid middagsbordet...    :wink:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Doomfarer

Fick min hörnklippare idag. Måste dock medge att min fru skrattade så hon grät när hon hon fick veta vad den var till för.  :twisted:
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Andreas Lundin

Visa den för Andy och gänget och studera reaktionen.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East