Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

OCS "The Blitzkrieg Legend"

Startat av sfclinken, 28 maj 2010 kl. 15:45:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

MB

Jag har inget med speltest av The Blitzkrieg Legend att göra.
Men enligt John Kisner Jun 4, 2011 2:05 pm (#34150) på ConsimWolrd Forum OCS;

The Blitzkrieg Legend should be up for preorder soon.

Och

I've been watching Curtis and his Reluctant Enemies game from a distance, and lucky for all concerned I haven't gotten involved (so haven't caused any delays). It might just go straight to Mark (who is in charge of the OCS Guide, something we'll talk over in Tempe).

I am (theoretically) involved in three other games right now. Beyond the Rhine is still in a holding pattern, but most of my "development" work has already been done, and what we're really waiting for is the scenario design to be completed. The other two are Italy and Hungary. I have promised both designers some nice playtest counters, but just haven't found the time and energy. Both games are also awaiting new maps.

MB

Finns som P500 (fast det är P575) på MMP:s hemsida nu.

Från John Kisner - Jun 15, 2011 10:12 am #34260, CWF

"...The Blitzkrieg Legend and Beyond the Rhine, have been in testing forever (well, since Case Blue anyway). Hopefully we finally have TBL down the chute by CSW Expo 2012, and it's BTR we're talking about putting on preorder at Homercon 2012!"

BigPapaBear

Ett stycke Blitzkrieg Legend förbeställt!
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

Håll med om att det här är en vacker bild:

[/q][/img]

Andreas Lundin

Ja, det verkar onekligen som ett givet köp. Jag väntar dock på recensioner och på att World of boardgames tar in det.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

Då så, då var årets julklapp fixad. :)

BigPapaBear

Roger nämnde det i en annan tråd:

Vad är grejen med de tunnare countersheetsen, det "gryniga" trycket och den taskiga stansningen?

Det är ju inget litet budgetspel vi pratar om. MMP hade väl kunnat lägga på 20% och gett oss rejäla grejer.

Kartan är ju kanon i alla fall...

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"Roger nämnde det i en annan tråd:

Vad är grejen med de tunnare countersheetsen, det "gryniga" trycket och den taskiga stansningen?

Det är ju inget litet budgetspel vi pratar om. MMP hade väl kunnat lägga på 20% och gett oss rejäla grejer.
Ja jag vart faktiskt förvånad, jag trodde innan att MMP ändå prioriterade kvalité men det här var ett steg bakåt för dom.

Både SpecOps3 och TBL verkar ha de här problemen av de spelen jag har köpt så jag antar att dom har bytt tryckeri och fått det billigare...och sämre.

Hoppas att lite mer folk påpekar att dom tycker att komponenterna var sådär så att dom ordnar till det i framtiden.

Citat från: "BigPapaBear"Kartan är ju kanon i alla fall...
Inte min...min hollandskarta är i annan färg än dom andra två...  :/
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Citeramin hollandskarta är i annan färg

Orange?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"
Citeramin hollandskarta är i annan färg

Orange?
Nej den är mycket ljusare varmare grön än vad dom andra två kartorna är.
Bara jag som har annan färg på hollandskartan?

Klas Malmström

Citat från: "Scipio"Både SpecOps3 och TBL verkar ha de här problemen av de spelen jag har köpt så jag antar att dom har bytt tryckeri och fått det billigare...och sämre.
Jag vet att dom har bytt tryckeri. Det var en hel del problem med det förra om jag minns korrekt. Ett problem med det nya har varit att det ibland har används för lite lim så att hela countersheets har delat sig.

Jag minns inte att det var något konstigt med mina SpecOps3 counters, men jag kanske skall ta mig en närmare titt i afton.
Klas Malmström
Linköping

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Nej den är mycket ljusare varmare grön än vad dom andra två kartorna är.
Bara jag som har annan färg på hollandskartan?

Du har rätt. Lite skillnad är det. Inte så mycket att det stör, men det är ju lite märkligt...

Någon som orkat höra om det sagts något på CSW om counters och kartor?

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"Någon som orkat höra om det sagts något på CSW om counters och kartor?
Jo jag har gjort ett försiktigt påpekande om det i MMP-tråden.

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Jo jag har gjort ett försiktigt påpekande om det i MMP-tråden.

Var tvungen att gräva. Det verkar vara flera som gjort det - på det där ytterst försiktiga sättet som bara vi OCS-fanboys kan göra. Och som vanligt verkar inte Dean kommentera. Gör han någonsin det när det är obekväma ämnen?  :roll:

Kanger

Jahapp, nu är det uppställt på klubben med ett tjog glada spelare på vardera sidan. Vi är lite OCS-rostiga men det ska nog arta sig.