Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Dags för den årliga GMT-rean...

Startat av BigPapaBear, 29 oktober 2012 kl. 22:31:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

En mycket bitter liten man.

Doomfarer

Funderar lite på Crown of Roses. Någon som hunnit testa?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Hittar inget jag vill ha som man inte redan är i besittning av. Någon gammal klassiker man kanske borde skaffa sig? Är Blackbeard nåt att ha?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Har inte spelat nya versionen men gamla AH versionen var det inte i alla fall. Överhuvud taget har jag tappat allt förtroende för Richard Berg. Men du som gillar krom och skumma regler kanske skulle uppskatta det. :)
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Doomfarer

Vet faktiskt inte vad jag skall köpa heller. Funderar lite på 1914, men inser att det bara kommer stå och samla damm i hyllan. Dessutom verkart man behöva någon mysko tidning för att få de bästa scenarierna.

Något man borde köpa som investering dock kanske?
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Delirium

Det ska möjligtvis vara Twilight Struggle och Here I Stand, bägge två har hög popularitet och har getts ut i deluxeutgåvor som inte är helt självklara att de går att få tag på i alla affärer. Om det skulle kunna bli en värdeökning med tiden är nog svårt att svara på.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Elias Nordling

Vill du ha Blackbeard kan du ju köpa min billigare och utan risk för tull. Dessutom förpunchad och med korten i plastfuickor.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

1914: TiTE tog jag fram och beundrade igår. Vär varenda riksdaler och timme man spenderat på grejerna. Sätter nog upp ett scenario väldigt snart.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Köpte 1914 trots allt, $66.50 med frakt är svårslaget billigt (i alla fall fram tills tullen får fingrarna på paketet).
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Doomfarer

Lite masochistiskt lagd måste man ju vara som krigsspelare.  :D
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Delirium

Håller med Andreas, det är ett kanonspel, och snyggt dessutom, tveksamt hur mycket investering det kan ses som dock. :)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Klas Malmström

Citat från: "Delirium"Håller med Andreas, det är ett kanonspel, och snyggt dessutom, tveksamt hur mycket investering det kan ses som dock. :)
Krigsspel är väl som sprit - kommer aldrig upp i sitt rätta värde.  :D
Klas Malmström
Linköping

Elias Nordling

Känner mig mot bättre vetande attraherad av Panzer.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Ja, det är attraktivt. Köpte hela rasket på worldofboardgames.se och har (ännu) inte ångrat mig. Jag har bara läst reglerna, men inte spelat ännu.

Sten Ekedahl

Citat från: "Andreas Lundin"1914: TiTE tog jag fram och beundrade igår. Värt varenda riksdaler och timme man spenderat på grejerna. Sätter nog upp ett scenario väldigt snart.

Har i mitt tycke de mest fantastiska kartor jag sett i något spel. Nästan värt att köpa enbart för dessa!
Wargames - Laborationer i historia