Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2013 - 23-25/8

Startat av Rydfalk, 3 mars 2013 kl. 09:35:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Friendly Fire 2013 kommer alltså att gå av stapeln fredagen den 23 augusti och pågå till söndagen den 25 augusti - vi ligger lite tidigare i år och skyller detta på konferensscheman utanför vår påverkan.

I år är ASL-turneringen tillbaka och vi räknar med lite fler deltagare igen.

Preliminär lokal är Generalsgatan (c:a 1,004 km från resecentrum) dit de flesta gamla grognards redan hittar. För de nytillkommna spelare kan vi säga:
WGS 84 decimal (lat, lon):58.42293, 15.62638
eller som Mode vill påpeka:
MGRS: 33V WE 3659 7597

Vi utlovar spel i tre dagar i sedvanligt trevligt sällskap! Kiosken kommer självfallet vara bemannad och utrustad till tänderna med med sina frasiga fransoser, välkomstchili, kaffe, kladdkaka och de traditionella tilltuggen.

Enligt vår nyligen instiftade tradition kommer vi att erbjuda hemlagad mat även på lördagen samt försäljning av lämpliga drycker - vi ska i år se till att det även finns ett bättre utbud av ljusare öl....

Det kommer att gå att sova i lokalerna och det finns dusch i källaren.

För de som önskar föra heta och fuktiga regeldiskussioner framåt natten lär det även finnas en bastu - obs, medtag reglerna på egen risk!

Anmälan via vår eminenta hemsida!

Välkomna!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Det här måste ju nästan vara någon sorts rekord i tidig påannonsering, grattis! Mycket bra att ni redan har bestämt er för att köra FF och har en helg. Jag tänker som vanligt göra allt för att vara på plats, är alltid bra.

Generalsgatan är där vi var förra året va? Är inte Campus bättre om man räknar med ASL-turnering i år igen?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Jag är där!
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: "Delirium"Det här måste ju nästan vara någon sorts rekord i tidig påannonsering, grattis!
Tackar. Vi börjar väl kunna det här... 8)

Citat från: "Delirium"Generalsgatan är där vi var förra året va? Är inte Campus bättre om man räknar med ASL-turnering i år igen?

Mattias tror att turneringen inte skall vara större än att det ska fungera - därför skrev jag också "preliminär lokal". Eftersom min arbetsplats på konventet ligger nära köket så är Generalsgatan med sin diskmaskin, sina kylar, sina två spisar och två ugnar lite att föredra... :D  

/Mikael

Elias Nordling

Jag siktar på att komma och passar samtidigt på att påpeka att namnet på tråden är felstavat.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Det är ju bara bäst! Sveriges trevligaste spelevent missar man inte bara så där. Hade varit skoj om förrförra årets föredrag återkom.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Citat från: "Elias Nordling"Jag siktar på att komma och passar samtidigt på att påpeka att namnet på tråden är felstavat.

Berätta för mig...  :evil:

/Mikael

Rydfalk

Citat från: "Andreas Lundin"Det är ju bara bäst! Sveriges trevligaste spelevent missar man inte bara så där. Hade varit skoj om förrförra årets föredrag återkom.
Det har varit Mattias skötebarn, vi får se om vi kan få till någonting.
/Mikael

silversixx

Kul!
Och andra gången av tre det krockar med gubbspel galore ;) Men vi upptäckte förra året att det inte hade nån betydelse för våra deltagare :)
Det är bara vi arrangörer som drabbas :(

Elias Nordling

Gubbspel är ändå för folk som ser Ed Wood-filmer för de fina specialeffekterna  8)

silversixx

Citat från: "Elias Nordling"Gubbspel är ändå för folk som ser Ed Wood-filmer för de fina specialeffekterna  8)
Gubbspel är för oss som har en fantasi som sträcker sig längre än till att titta på en karta och tänka "skog" ;)

Men om du har en kvart över så kanske du kan ta en titt på detta årets Tactica :)
http://www.youtube.com/watch?v=wjFbma6t ... e=youtu.be

Och ja, det är Birger och Flax som dyker upp 13 minuter in i filmen... Bastardgänget som inte har familj och behöver planera kan de även tillskrivas...

Elias Nordling

När jag tänker på min Ed Wood-liknelse känner jag plötsligt att jag kan respektera folk som spelar figurspel för att de tycker att det är roligt att det blir så fult :-)

silversixx

Citat från: "Elias Nordling"När jag tänker på min Ed Wood-liknelse känner jag plötsligt att jag kan respektera folk som spelar figurspel för att de tycker att det är roligt att det blir så fult :-)
:lol:

Det måhända stämma vid många tillfällen. Men precis med ett riktigt fult spel, så kan charmen finnas vid spelmekaniken och sällskapet :)

Elias Nordling

Ja naturligtvis det med!

Aquahog

Fult?

Sorry för OT, skall krypa tillbaka in under min sten igen.