Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spellokal i Stockholms innerstad

Startat av thermopylai, 4 april 2013 kl. 23:20:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

thermopylai

Hej

Den legendariska krigsspelskällaren på Västeråsgatan i Stockholm, nära Norrtull, har ledig nyckel.

Vi är ca 15 pers som delar på en källarlokal och betalar en hyra på 350 kr/skalle per kvartal. Där finns det plats att spela på ungefär 3 bord samtidigt och förvara kanske 15-20 pågående spel på skivor. Aktiviteten är högst varierande över tid, men ibland intensiv. Och det är ett utmärkt ställe för att träffa andra spelare och ha MÖP-diskussioner.

Vi hade nån sorts kölista på nycklar, men folk kanske trillade bort från den när vi bytte maillista, så man kan gärna hojta till här om man är intresserad. Någorlunda skötsamma personer som betalar hyran och städar upp sitt eget skräp efter sig förväntas :-)
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Inte för att jag tror att ni behöver reklam, men hade jag bott i Stockholm hade jag varit på den här lokalen som en billig kostym. Verkar vara en skitbra lösning och något jag har försökt få till här i Göteborg utan att lyckas med.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

magnno

Helt underbart att se att "Lokalen" fortfarande lever! Jag tillhör en av grundarna 1993-ish.  :D. Som sagt. En fantastisk lösning på trångboddhet.
"Det finns inga gränser för vad folk kan hitta på när de saknar fantasi." / av Ove Hoff

Elias Nordling

Japp, Lokalen lever och frodas, och antalet fullvärdiga medlemmar med nyckel är för närvarande fulltaligt (Vi har 15 nycklar och SKB vill på inga villkor ge oss fler). Bland annat pågår två parallella partier Blitzkrieg Legend.

Av de nuvarande medlemmarna är det jag och P-O som varit med längst, sedan 1997-1998 eller nåt sånt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

P-O Jönsson

Ja, typ -98 var det nog som jag var där för första gången. Tror att vi körde Stefans NBS Leipzig eller nått sånt?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

RobGuilliman

Vill gärna sätta upp mig på kölistan för en nyckel. Vem ska man kontakta?

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"