Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nations in Arms

Startat av Delirium, 22 januari 2012 kl. 00:20:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Citat från: "Delirium"Tackar, om det blir ett Blippspel Galore vilket jag hoppas är Nations in Arms ett av spelen jag vill testa åtminstone lite grann.
J
Hawaii skala 1-5?

Delirium

Citat från: "aegneus"Någon känsla än för hur lång tid en kampanj tar?

Snabbare än Empires in Arms, långsammare än Napoleonic Wars. ;)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Citat från: "silversixx"
Citat från: "Delirium"Tackar, om det blir ett Blippspel Galore vilket jag hoppas är Nations in Arms ett av spelen jag vill testa åtminstone lite grann.
J
Hawaii skala 1-5?

Hitta en lucka i ditt schema först, så kan du testa så mycket du vill!
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Som de som råkat träffa mig de senaste månaderna redan vet (och de som råkat följa diskussionen på CSW) har jag under våren varit sysselsatt med att skriva om reglerna till Nations in Arms.

Från början var vi en grupp på fyra men efter att de andra tre hoppat av (!) blev jag kvar, med effekten att jag fått göra uppskattningsvis 95% själv. Har varit många turer med detta, men nu är det färdigt och godkänt av designern. Resultatet är ny regelbok och ny playbook, ny SoP, uppdaterade play aids.

Alla dokument är nu färdiga och inskickade till Compass. Ska bli mycket intressant att se hur det här mottas.

/Björn
Imperial Elegy
Space Empires

silversixx

Du är så hardcore!

Hoppas du får någon form av erkännande och respekt för det här :)
Annars får du göra ett eget spel...

Delirium

Tack, monsieur, men om man ska gå efter (o-)intresset bland svenska krigsspelare ser det väl inte ut att bli någon kioskvältare det här.  :P
Imperial Elegy
Space Empires

Granlid

Citat från: "Delirium"Tack, monsieur, men om man ska gå efter (o-)intresset bland svenska krigsspelare ser det väl inte ut att bli någon kioskvältare det här.  :P

Väntar till dess jag kan köpa utgåvan med ditt namn på, så jag kan få den signerad.  :D
Friendly fire isn't.

bergqvist

Strålande BJörn.

När den "Björnska" utgåvan kommer ut är det dags att inhandla ett eget exemplar av spelet

Jon

Såg att dina regler hamnade som "optional rules" på Compass hemsida, lite märkligt tyckte jag. Är originalreglerna ens spelbara?

Delirium

Lustigt nog fick jag mail igår av Ken Dingley på Compass där han sa att det nu nog är dags att sätta upp reglerna som Living Rules på deras site. Jag har dock lärt mig att inte lita på något så den som lever får se. I vilket fall som helst lär det ta lång tid men nu har de fått alla de senaste filerna.

Originalreglerna är spelbara tycker jag annars hade jag inte ens försökt (och inte sugits in i den här karusellen) men det finns rätt många exempel på folk som gett upp originalspelet och inväntat mina regler och som tyckt att de varit bra, och det är ju kul.
Imperial Elegy
Space Empires

silversixx

Självgodhetsradarn varnar för hybris i högsbo. There can only be one!

Delirium

Tro mig, det här projektet har varit 99% otacksam masochism så om jag hänger mig åt en smula självgodhet ibland är det bara för att suga åt så mycket som möjligt av den återstående procenten.
Imperial Elegy
Space Empires

bergqvist

Jag är nöjd hitttills :)

Pursuit regeln känns mycket bättre direkt.

Sen får vi väl se hur det känns när flottorna brakar loss.

silversixx

Citat från: "Delirium"Tro mig, det här projektet har varit 99% otacksam masochism så om jag hänger mig åt en smula självgodhet ibland är det bara för att suga åt så mycket som möjligt av den återstående procenten.
Klart du ska :)

Delirium

För att återknyta till den här konversationen var det alltså 15 september som Ken Dingley skrev bland annat detta till mig i privat mailkonversation:

CiteraIt's probably time to get these up as the living rules for Nations in Arms.  Can you send me a complete set of files and we can post them.
Imperial Elegy
Space Empires