Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2013 - 23-25/8

Startat av Rydfalk, 3 mars 2013 kl. 09:35:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Jag känner mig inte vidare lockad av temat måste jag ärligt och lite skamset erkänna. Vet helt enkelt inte om jag klarar moralslagen för en hel helg då.

Ingen som vill lära mig A World at War (som ligger och väntar på att få anlända hem till mig augusti (om GMT-gudarna vill mig väl)?

Jag kan också tänka mig att lira

To the Last Man,
Normandy '44,
Red Winter,
Proud Monster deluxe,
Något scenario ur East Front Series,
Panzer med expansioner,
Axis Empires: Totaler Krieg!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Jag är mer sugen på att spela lite olika spel än att köra en bråkdel av ett monster.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

CiteraJag är mer sugen på att spela lite olika spel än att köra en bråkdel av ett monster.
Normandy '44? To the Last Man? Panzer? Red Winter? Fia med Knuff?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Fast just War of the Suns är jag ju rätt sugen på att prova när jag tänker efter. Och Totaler Krieg för den delen...

Andreas Lundin

:lol:

Elias Nordling

vi gör så här att vi förlänger Friendly Fire med en månad, sen klonar vi oss till fyra exemplar, varav tre lirar på FF och den fjärde stannar hemma och sköter jobbet och familjen. Då ska man väl hinna med en DEL av det man vill spela.

Scipio

Citat från: "Elias Nordling"vi gör så här att vi förlänger Friendly Fire med en månad, sen klonar vi oss till fyra exemplar, varav tre lirar på FF och den fjärde stannar hemma och sköter jobbet och familjen. Då ska man väl hinna med en DEL av det man vill spela.
Låter som en plan, jag röstar för!
Rydfalk kan säkert ordna det praktiska.  ;)
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Vi tänker köra ett sexturns-scenario i WotS och utan att vara alltför optimistisk tror jag det är fullt spelbart på en helg, plus att det ger oss tid för någon filler, jag testar gärna Spartacus som Magnus också var inne på.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Tommy Röhs

Citat från: "Scipio"
Citat från: "Elias Nordling"vi gör så här att vi förlänger Friendly Fire med en månad, sen klonar vi oss till fyra exemplar, varav tre lirar på FF och den fjärde stannar hemma och sköter jobbet och familjen. Då ska man väl hinna med en DEL av det man vill spela.
Låter som en plan, jag röstar för!
Rydfalk kan säkert ordna det praktiska.  ;)

Alternativ plan.
Jag vinner PowerBall dragningen som ensam vinnare och får då 235 millioner dollar.  Anställer er alla för att spela krigsspel med mig på heltid...
 8)

B_J_S

Citat från: "Tommy Röhs"Alternativ plan.
Jag vinner PowerBall dragningen som ensam vinnare och får då 235 millioner dollar.  Anställer er alla för att spela krigsspel med mig på heltid...
 8)
Vad får vi i lön då?
 :D
//Jonas

Elias Nordling

Och får man övertidsersättning? ITP? ;-)

Scipio

Citat från: "B_J_S"
Citat från: "Tommy Röhs"Alternativ plan.
 8)
Vad får vi i lön då?
 :D
Bah, jag kan tänka mig jobba för en jävligt rutten lön. Arbetsbeskrivningen rocka ju!  :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Min gamla parhäst Anders missar FF i år och jag undrar därför om det är någon från Göteborgsområdet som vill samåka? Tyvärr ser det ut som att jag inte kan ha egen bil. I värsta fall blir det tåg!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Tommy Röhs

Citat från: "Elias Nordling"Och får man övertidsersättning? ITP? ;-)

Tor det skulle bli ett bonus system baserat på hur kul jag har det  och om jag vinner eller inte  

8)

Mode

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraJag är mer sugen på att spela lite olika spel än att köra en bråkdel av ett monster.
Normandy '44? To the Last Man? Panzer? Red Winter? Fia med Knuff?
Jag kan tänka mig Normandy '44 eller Panzer. Andra förslag är Elusive Victory eller Birds of Prey. Om någon känner för något scenario ur expansionen till Battle for Normandy (läs: operation Totalize    :) ) så är jag definitivt på.
Och är det någon som vill köra Air Superiority så har jag ett 40-tal egna historiska scenarier som bara väntar på att speltestas av andra. Kan även fixa en dubbelblindvariant då jag har två egna spel.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.