Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vilket språk borde användas på Friendly Fire's webbplats?

Startat av Mattias Rönnblom, 7 maj 2006 kl. 11:04:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vilket språk borde vi använda på Friendly Fire's webbplats?

Engelska. Alla svenskar kan ju engelska, och eventuella utländska besökare känner sig mer välkomna.
7 (33.3%)
Svenska. Det är ett svenskt konvent, och det kommer ändå säkert bara en eller en handfull utländska deltagare.
14 (66.7%)

Antal personer som röstat: 21

Omröstningen har avslutats: 21 maj 2006 kl. 11:04:36

Mattias Rönnblom

Vi funderar just på att göra en del förändringar av Friendly Fire's webbplats. En fråga som dykt upp är om vi ska använda engelska eller svenska som språk. Vad tycker ni? Idag kör vi svenska för allt utom ASL-informationen, som är på engelska. Det är lite rörigt, och funkar inte så bra om man ska kunna göra online-bokningar.

Mattias Rönnblom

På tal om språk... Kan någon administratör reparera ämnet på denna tråd? :-)

BigPapaBear

Det kanske är lite extra jobb, men skulle det inte vara bra med en funktion som gör att man kan VÄLJA språk?
En mycket bitter liten man.

Mattias Rönnblom

Det är för mycket jobb, tyvärr.

A F

Är inte det viktigaste att det för en osvensk sitebesökare tydligt framgår, så fort han når startsidan, vad som står på och att han är välkommen. Sen kan du ju alltid läga in nån "english spoken" -grej i varje sida baraa i fall nån skulle komma inrasande den vägen.

Holmgren

Citat från: "Mattias Rönnblom"På tal om språk... Kan någon administratör reparera ämnet på denna tråd? :-)

Fixulerat.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Mattias Rönnblom

Tack för rubrik-fixen.

Anders, om "du är välkommen" skulle duga som information till möjliga besökare så skulle vi komma undan med en väldigt enkel webbplats. :-)

Det blir lite småfånigt med allt på engelska. Vi är ju trots allt ett väldigt litet och hyfsat helsvenskt konvent.

Mattias Rönnblom

Citat från: "Mattias Rönnblom"Det blir lite småfånigt med allt på engelska. Vi är ju trots allt ett väldigt litet och hyfsat helsvenskt konvent.

På det där låter det kanske som om jag har bestämt mig för att det borde vara svenska. Det har jag inte. Jag har gjort småfåniga saker förr!

A F

Citat från: "Mattias Rönnblom"Anders, om "du är välkommen" skulle duga som information till möjliga besökare så skulle vi komma undan med en väldigt enkel webbplats. :-)

Inte sant? Glöm inte vem som kom på det!!! :up:

Simon Talla Talltorp

jag personligen tycker att alla sidor man gör på internet skall vara på engelska.

Detta är mestadels beroende på att jag hatar att hitta sidor med lite fina bilder men all text är på flamländska eller liknande världsspråk vilket leder till att jag intehar en aning om informationen som är knutna till bilderna.

jag röstar för engelska.
(kan folk läsa regelböcker på engelska så kan man väl läsa en hemsida på engelska?)

Scipio

Citat från: "Simon Talla Talltorp"(kan folk läsa regelböcker på engelska så kan man väl läsa en hemsida på engelska?)
Mhm, och folk som inte kan reglerna vill vi väl knappast ha dit?   :ultra:
"Randomization is too important to be left to chance"